onsdag 18 november 2015

Bar överkropp kvinna

ICA är det väl inga problem att komma med bar överkropp om man är man. De får ju ha bar överkropp på badhus. Ska de annars ha bikini eller baddräkt? Däremot så vill jag INTE se en bar överkropp på en restaurang oavsett om det är kvinna eller man!


Att de kan gå med bar. Hon blir åtalad bara för att hon är en kvinna.

Bara för att hon är kvinna ” Buchanan får dock uppbackning. Människorättsorganisationen American Civil Liberties Union har gått ut och krävt att Buchanan frias. De menar att kvinnors rätt att gå runt i bar överkropp är en viktig feministisk fråga. Varm terrängturer övergår i stort sett alltid till bar överkropp då jag producerar värme som en reaktorhärd.


För tjejer gäller val samma ska, bortsett att den bara överkroppen motsvaras av en sport-BH för de allra flesta. Ser inget konstigt alls med att tjejer springer så svalt som möjligt när värdet tillåter. Närbild av ung bar överkropp kvinna undersöka hennes bröst medan kan användas för personliga och kommersiella ändamål enligt villkoren för den köpta royaltyfria licensen.


Vi vet ju att kvinnor inte får ha bar överkropp på badhus, men hur är det med ICA?

Idag när jag var på ICA. Hehe hade klockan inte varit så mycket kunde jag ringt min styvpappa och frågat om kvinnorna får gå med bar överkropp i hans ica-butik. Den kvinnliga överkroppen är ju bara sexuell eller till för amning. Men nej tror inte det. Medans männen ( i en del fall) går in med håriga bröst, ölkagge, svett som rinner.


Bar överkropp innebär naken överkropp , att man inte bär skjorta eller motsvarande över bältet. Naken överkropp är betydligt vanligare, och uppfattas mindre ”naket”, än topless i de flesta kulturer. En man och en kvinna stod i bar överkropp utanför huvudingången och viftade med en Prideflagga. Flera av Femens aktioner har på sistone gått ut på att stödja Amina Sboui som sitter fängslad i Tunisien och riskerar fängelsestraff för att ha blottat sin överkropp i protest mot hederskulturen.


Termen topless används sällan om män. Det borde vara självklart att alla får rätt att bada med bar överkropp i simhallen. I ett jämställt samhälle borde kvinnor ha samma rättigheter som män när det gäller att utöva sina kroppsliga friheter på allmän plats.


Kvinna i bar överkropp omhändertas vid Le Pens tal. Kalle anka, dvs Mimmi Pigg. Det betyder att man har byxor men ingen tröja och är något som är förbehållet män, då det heter topless för kvinnor.


En kvinna som simmade här frågade mig om det var okej om hon simmade med bar överkropp. Hon frågade hövligt och jag sa ja, säger Anki Johansson till TT. Ingen som stördes” Inte heller Mats Ivarsson, badchef i Gävle kommun ser något problem med DO—beslutet.

En gång hade vi en kvinna här som simmade med bar överkropp. Vi gick upp på redaktionen och såg tv-bilderna på Silvio Berlusconi som röstade i Milano och en ung kvinna från Femen som hoppade fram och visade sin bara överkropp med orden ”Berlusconi, sei scaduto” skrivna över brösten. Kvinnan bars ut, Berlusconi log mot fotograferna, skriver Jennifer Wegerup. Jag bryr mig inte om ifall män springer med bar överkropp så är på landsvägar, men jag vette katten om jag skulle uppskatta det hos en löpare som springer över stan?


Precis som jag inte vill se en man med bar överkropp inne i en affär,,,,,och där vill jag inte se en kvinna med bikiniöverdel, utan tröja heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg