torsdag 17 december 2015

Hur bevisar man otrohet

Misstänker din kompis att din partner har varit otrogen? Du kanske inte vill tro på det själv – men kompisen kan faktiskt ha rätt. Nu säger sig forskare ha bevis för att det går att avslöja otrohet med blotta ögat.


Båda är ju reaktioner på en kränkning och en slags förlust av det man haft, eller trott att man haft med sin partner. Vilka är de fem första sakerna man brukar göra då man upptäcker otrohet ?

Det vanligaste är att man konfronterar partnern, eller försöker hen att avslöja sig genom förhör eller kluriga frågor. Bland kvinnor var den vanligaste orsaken bekräftelse, medan männen kort och gott svarade att de var kåta. Men långt ifrån alla blir ertappade.


Enligt en undersökning på otrohetssajten Victoria Milan är det bara procent kvinnor och procent män som blivit tagen på bar gärning av sin partner. Och någon gång kanske du till och med har misstänkt att din älskling är otrogen, även om du inte riktigt vet varför du tror det. Här kan du läsa om några tecken på att hen är otrogen.


Men det finns några tecken i hens kroppsspråk som kan visa om hen är otrogen. Finns det nått sätt att bevisa att man inte varit otrogen ?

Jag har alltid varit utsatt för otrohet själv, och vet hur jävla ont det gör. Det är ett brott mot våra känslor och en attack mot vårt självförtroende och personliga balans. Inte alla kan ge förlåtelse, och alla personer förtjänar den inte. Oftast leder otrohet till förstörda förhållanden.


Man kan upplvea vafan man vill i ett förhållande , bara man är överens om det. Men hur bör man bäst reagera vid en otrohet ? Om den ene ger sig rätten att tillgodose sig själv med upplevelser och skiter fulltsändigt i hur det kommer påverka sin partner är är det inte längre ett friskt förhållande. Gör din partner några av dessa grejer? Då skulle du kunna ställa din partner till svars. En tredjedel skulle faktiskt erkänna otrohet om deras partner frågade, i alla fall enligt undersökningen utförd av Victoria Milan.


Läs också om nygifta Jane som trodde maken var otrogen – men hittade något mycket värre när hon kollade i hans. Lögnerna är till för att lura sig själv, som otrogen. Egentligen vet man nog.


Stjäl inte andras liv! De kan börja omDe har rätt till ett val! För mycket och långvariga lögner skadar den bedragne hårt, kanske för alltid.

Endast procent av otrogna kvinnor tyckte samma. Om man älskar varandra och litar på varandra är risken för att bli bedragen mycket liten. Men vi är alla människor, och människor begår misstag och snedsteg.


Det finns ingen absolut definition av vad otrohet är. Förhållanden handlar om tillit – och nu är denna tillit förlorad. Otrohet kan vara en stor utmaning för relationen. Det sätter känslorna i gungning och kan resultera i en livskris som man inte kan bortse från, säger Bente Müller, barnmorska, sexolog och terapeut på Samlivshjelp.


Tänker att nu är det dax att jag delar med mig av min historia. Kanske kan den hjälpa någon av er som går igenom liknande saker nu. Jag hade prexis separerat och blev uppvaktad av denna nya man som jobbade på samma arbete som jag fast på en annan avdelning.


Hur ska jag komma vidare efter hans otrohet ? Fråga till Relationsexpert. Jag vet inte hur jag ska gå vidare efter att min man varit otrogen mot mej i fem månader. Jag fick ett sms från hans älskarinna och fick reda på det den vägen, för hon tyckte det var rätt att jag skulle veta. Det började med att jag skrev med en gammal vän. Du är inte ute och cyklar.


Jag är också rädd för att plötsligt leva ensam. Jag kommer knappt ihåg hur man gör och det var ju inte så jag hade tänkt mig att det skulle sluta. Men kunde man mäta hur rädd någon är för att stå ensam, så vinner nog min fru med hästlängder.


Hon är livrädd för det. Hur det än ligger till så orsakar otrohet ett stort sår, huvudsakligen för personen som bedragits. Men det lämnar även ett stort märke hos personen som var otrogen. En person som man inte kan lita på finner det väldigt svårt att lita på andra. Så vanligtvis blir någon som varit otrogen också väldigt svartsjuk.


Det kan leda till att du försöker tala med din partner eller att ni försöker få hjälp med relationen. Nackdelarna med otrohet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg