måndag 16 januari 2017

Skaffa nya vänner på nätet

Varierar beroende på miljö. Ett annat förhållande som kan påverka möjligheten att knyta nya vänskapsband är förstås platsen vi bor på. Om vi flyttar till en storstad där många är inflyttade är det lättare att skaffa vänner.


Flyttar vi till landet eller en mindre stad är det svårare. Vi fokuserar på helhet framför yta för att du ska hitta vänner som du trivs med.

Ibland känns det svårt att blotta tankar och känslor - därför kan du välja om du vill använda ett pseudonym tills du känner dig trygg med nya vänner. Du kan välja om du vill umgås över nätet eller träffas in real life. För många är det svårt att skaffa nya vänner som vuxen. Här är tips på appar, aktiviteter och hur du gör för att få nya kompisar.


Här är sätt att skaffa nya vänner som vuxen: 1. GoFrendly är en app enbart för tjejer. När man blir äldre kan det vara svårare att skaffa nya vänner. Man träffar inte automatiskt nya personer i en skola eller i fotbollslaget.

Så hur gör man för att skaffa vänner i vuxen ålder? Här är elva grymma tips på hur man får nya vänner , enligt forskning! Nu när det är så mörkt och kallt ute tänkte jag att det kunde vara ett bra tillfälle att skaffa nya vänner ! Som kompis skulle jag säga att jag är rolig, pratsam, förstående och alltid med på att göra nya saker! Lättare att prata på nätet. Där är det lättare att ta kontakt än i verkliga livet.


Att hitta nya vänner på nätet kan vara lätt. Men för att bibehålla vänskapen kan det krävas lite mer. Här går vi igenom båda stegen.


Vi börjar med hur du skaffar dig nya vänner på nätet. Hitta en sajt där människor är antingen intresserade av att träffa nya vänner eller människor som har samma intressen. Jag är en 47-årig tjej som tycker om mysiga hemmakvällar, kolla på film, promenera, baka, fika på mysiga caféer, hitta på roliga saker med barnen. Jag söker brevvänner som tycker om att skriva långa personliga brev och inte slutar efter några brev.


Hoppas du vill bli min vän. Vi känner alla ibland behovet av att hitta nya vänner. Vem trodde för ett antal år sedan att det skulle bli möjligt att träffa partners på nätet ? Så tveka inte att prova på en välkänd mötesplats på internet.

När Melanie flyttade till Sverige från USA fick hon kämpa för att skaffa nya vänner. Det är varken konstigt eller riskfyllt. Det gjorde att idén till en ny sorts vänskapsapp föddes.


Den bygger på sökbara gemensamma intressen. Jag vill inte välja mina vänner utifrån deras utseende som på en dejtingapp, säger hon. Men att träffa nya vänner i vuxen ålder är inte alltid det lättaste – så Claudia och Ulrika skapade en app för att underlätta kompisdejtandet. Man kan skaffa nya vänner om man går på konserter, där man lär känna nya personer som gillar samma sak som en själv.


Man kan börja på en sport så får man nya träningskompisar. Men vill ja nya vänner Du kan ställa in att du söker vänner IRL då öppnar du upp för både tjejer och killar. Jag uttryckte mig lite dumt, jag menade också att här på FL har flera hittat nya vänner. Jag bor i nordvästra Skåne.


Medlemmar i SPF Seniorerna har fått inloggningsuppgifter som gör det möjligt att lägga in kontaktannonser gratis på Senioren. Samma lösenord används för att svara på annonser. Du hittar uppgifterna på Mina sidor.


Lösenordet till kontaktannonserna hittar du under ”Utökade medlemsförmåner”).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg