torsdag 26 januari 2017

Gammal kärlek rostar aldrig betydelse

Allmänmänskliga samhörighetskänslor av äldre datum utvisar sällan eller aldrig begynnande tendens på oxidering. Gammal kärlek rostar inte). Rosta i ordspråket gammal kärlek rostar aldrig är en metafor.


Kärlek är ett exempel på ett sådant fält. Att säga att ” gammal kärlek rostar aldrig ” är att använda ett urgammalt svenskt ordspråk som beskriver hur kärleken håller en ung. Det finns fler ordspråk på detta område, till exempel ”i krig och kärlek är allting tillåtet” och ” kärleken är blind”.

Glosbe, online-lexikon, gratis. Bläddra milions ord och fraser på alla språk. Sjögren och Iréne Györki. Vikingarna Kramgoa Låtar 18.


SV Vad rimmar med gammal kärlek rostar aldrig ? Visar 5matchande rim Bäst matchande rim för gammal kärlek rostar aldrig. Det sägs ju att ” gammal kärlek rostar aldrig ”. Men för att rosten inte ska komma krypande måste du vårda och ta hand om objektet för din kärlek. Och det kan man verkligen säga att entusiasterna i Götaströms fordonshistoriska klubb gör.

I klubben hittar medlemmarna både handfasta mekartips och gemenskap. Jag har träffat en kille när jag var år idag är jag (40) det sa bara klick. Antar att han och jag aldrig skulle kunna funka,. Jag drömmer fortfarande ofta om min före detta kärlek.


Vi hade ett förhållande i drygt år för år sedan. Han var år och jag var när vi började. När jag vaknar är jag alldeles kär. Jag ser honom ibland på stan och vi snackar då och då. Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge.


Det finns en man som jag alltid haft en speciell relation till sen första gången vi träffades då jag var år. Våra möten har alltid skett av en slump (ödet?). Ge dig inte på berg när det finns småsten Genom sig själv känner man andra. Genvägar är ofta senvägar.


Ger man någon lillfingret så tar de hela handen Gråt inte över spilld mjölk. Gräset är alltid grönare på andra sidan. Gräv inte upp större sten än du kan. Livsstil Kanske har känslorna aldrig riktigt svalnat.


Eller så finns drömmen kvar om det som aldrig blev.

Som man säger gammal kärlek rostar aldrig. Har ni hittat tillbak till den kärleken som ni trodde att det definitivt var helt. Gör man det så är chansen mycket större att den får bli gammal = gammal kärlek rostar aldrig. Den där kärleken är nog sut och över och sönderrostad för länge sen, egentligen.


Men du kan ju alltid chansa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg