måndag 18 maj 2015

Roliga frågor att svara på

Jag hittade ”roliga frågor och svar” i Nisses gamla blogg på mama som jag tänkte svara på. Sen vet jag helt ärligt inte om alla frågor är så roliga … haha. Men jag svarade i alla fall. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? Men åh, vad svårt… Jag älskar namnen Lily, Isabelle, Olivia mfl.


Kan själv bli ganska ledsen när jag får dom på olika sätt.

Samtidigt tycker jag ju att det är kul att diskutera och vända och vrida på saker. Men det kan vara svårt att få det skrivna ordet att verka vänligt, det blir så lätt drygt när man saknar tonlägen och attityder som talar språk ger. Den första träffen var en blogg på Metro Mode, Sandra Beijer. Hon hade gjort ett inlägg hon döpt till ganska roliga frågor. Så förbered på att ha ganska roligt en stund nu.


Bim vet jag att vi hade på en massa listor. I dag bjuder vi på roliga frågor och samtalsämnen som räddar dig från pinsam tystnad på dejten. Tänk på att öppna frågor (som inte kan besvaras rakt av med ja eller nej) fungerar allra bäst för att hålla igång samtalet.

Lyssna engagerat och följ upp med nyfikna följdfrågor där det passar. Sover du på någon särskild sida? På magen med huvudet ner i kudden och ena benet upp. Känner du någon med samma födelsedag som din? Här hittar du mängder av roliga , svåra och kluriga gåtor.


Varje gåta består av en fråga och ett svar. Har du ett en eller flera roliga gåtor liggande där hemma, tveka då inte att skicka in den till oss så publicerar vi den här. Hans experiment bygger på idén att ömsesidig sårbarhet öppnar upp för intimitet, något som visade sig stämma när han testade det på ett antal för varandra främmande personer.


Efter bara minuter kände de att de fått en nära kontakt. Svar: Cementgolv är väldigt svåra att knäcka! Svar: Ingen tid alls, den är ju redan byggd!


En ide är att fråga saker som vem har starkast lungor? Eva, Lisa eller Bert (festdeltagare). Sedan får man under festen kora vinnarna (vem av Eva Lisa och Bert blåser upp och smäller en ballong fortast) Dvs ingen kan veta svaret på förhand utan gissa.


Dessutom blir det roliga lekar under festen också. Välj ett ärr på din kropp? Mina två operationsärr på vänster fotled… som sitter där och vars orsak har förorsakat mig så mycket ont… och ett ”begränsat” nytt liv… 47.


Om det är korrekta eller inte spelar ingen roll.

Det är själva nöjet av att prova på att lösa dem som betyder någonting. Alla gåtor har medföljande korrekta svar som är sparade. De kan ses genom att trycka på den faktiska gåtan och motsvarande svar visas då. På så sätt kan du alltid kontrollera om din lösning var rätt.


This feature is not available right now. Please try again later. Siri verkar dessutom tänka på hälsan. Nej, det gör jag inte”. När vi frågar Siri ”Kan du sova?


På 80-talet brukade jag leva på ren ideologi”. Det är alltid roligt att höra svaret på den här frågan - tills du måste svara på det själv. Frågan ”Vad gillar du att äta? Fick du på en trång tunnelbana? Eller blinkade din vän av misstag en grupp människor?


Vi har alla pinsamma ögonblick. Jag har en ovanlig mäng men det rätta är att de gör en rolig historia senare i livet. KAN inte komma ifrån att jag gillar lyxiga miljöer, pengar, roliga kläder och hygieniska killar som Chuck. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?


Sumo, clown, skådis, journalist. Tror jag mest sa ”sumo” för att jag märkte att folk skrattade och därmed stod det klart att jag mest av allt bara ville vara rolig. Här kommer listan på 1frågor från Zandras blogg :) Lång, men ändå ganska roliga frågor … 1. Dessa frågor använde vi till ett bröllop i somras.


Tycker att det blir roligare för gästerna att lyssna om frågorna är lite längre (har någon slags bakgrund). Ni är på en liten tur med bilen och har, efter lite dålig kartläsning, kört vilse och soppan tar slut. Denna gång ska de istället svara så som de tror att deras partner har svarat.


Har ni möjlighet är det roligt att visa brudens samtidigt som brudgummen försöker gissa vad hon svarade , då förstås utan att brudgummen ser och vice versa. Försök att blanda svårighetsgraden lite på frågorna så att det blir lite roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg