fredag 27 juli 2018

Dikt om ensamhet kärlek

Jag känner mig vilse, men jag vet vart jag är. På en plats jag har fastnat i och inte kan komma iväg från. Trots alla dörrar och signaler. Sidor i kategorin Ensamhet Följande sidor (av totalt 11) finns i denna kategori. Den börjar så här: Den som finge sticka från gumgnäll och köld.


Men nä: man är för hämmad!

Vi har samlat flera dikter om kärlek. Kolla också: Alla hjärtans dag, text – Kärlekscitat – Bröllopstelegram – Humoristiska bröllopstelegram – Bröllopsdikter – Presenttips till pojkvän – Presenttips til flickvän. Skicka kärleksblommor med blomsterbud – Här hittar du bra erbjudanden. Dikter om kärlek – Dikt av 34.


Av alla dessa mänskor är du just den jag vill ha. Du ger mig ljus och glädje, du får mig att må bra… Ja, för allt min kärlek rymmer finns inte nog med ord. För att älska och att.


Kärlek , hoppet Att med min tanke göra Någon glad Är för mig livet Då lever jag Allt blir som doften efter Vårregn en solig dag. Jag tvivlade några gånger på dig och mig.

Tillslut hittade jag vägen så fick mig nära dig. Timmarna går som blir dagar och år Jag vill att du ska förstå att jag saknar dig så. En dikt om dikt om ensamhet Saturday.


Alla hjärtans dag Begravningsdikter dikt dikt om kärlek dikt till begravning dikt till jul dikt till mamma dikt till. Jag kan leva med din lögn du gav mig du vet mycket väl om att du gjorde fel också,jag springer för mitt liv. Jag kommer alltid vilja ha dig… Hans oändligakärlek, och hans varma famn, hans djupa kyssar som han gav mig, och allt med mycket mer än allt, det var något jag aldrig ville lämna.


Strunta i om bilen fastnar i trafiken eller om prästen verkar vara svårt förkyld. Ni ser varandra - och allt annat blir utan betydelse. Alla tårar kommer, sedan kommer mörkret, alla hjärnspöken kommer och säger att det jag gör är värdelöst.


Och ändå inte, för om igen så står jag här, jag har kommit över många motgångar. Jag vet att jag kan klara detta, jag vet att om jag bara vill så kommer jag klara det. Det måste gå bra, det måste bara det. Att för gemenskapen slåss, då kärleken var sann. TILL MIN ÄLSKADE Det var som högsta vinsten i ett gratislotteri när jag fick möta dig och du och jag blev ”vi”.


Gav kanske upp alltför lätt för att gå till nya mål Vet inte om det var rätt när det ger i hjärtat ett hål Aldrig mer i denna värld ska jag tvingas till ensamhet Av erfarenhet jag blivit lärd att det finns en valfrihet Att vara ensam fast man är två, är inte det liv jag vill ha. Det finns ett rum dit ljuset inte når. Där finns en hjärta som slutat ropa fast fortfarande slår. Ett blekt ansikte som bara ser sig rakt fram.


Ensamhet , en dikt om saknad och längtan av poeten Iréne Svensson Räisänen ur antologin Väntar på ett tåg som aldrig kommer avgå.

Citat om hur kärlek känns. Frustration att vi inte förstod varandra och den ohälsosamma relationen. En man som når ett främmande land och söker kärlek och trygghet misslyckas.


Då kvinnan i hans drömmar är lika vilsen som han. Jag är glad för det fina vi hade, det kommer jag aldrig glömma. En kärlek är alltid en kärlek och den dömmer man aldrig.


Behöver du förslag för dikter om vänskap? Då har du kommit till rätt ställe. Skicka blommor till en vän – Här hittar du bra erbjudanden. Som tanken på dig kan få mig att le.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg