måndag 19 december 2016

Fina kärleksbrev

I Storbritannien har man haft en omröstning om vem som har skrivit historiens vackraste kärleksbrev – lagom till alla hjärtans dag. Få personen att känna sig fin och uppskattad. Ett kärleksbrev kan se ut hur som helst. Det kan vara klassiskt på ett fint brevpapper, en lapp i skolan, ett sms, ett hjärta på Messenger eller kanske en serie du ritat eller en bild med några rader från en låttext du tycker är bra. Tänk på ditt kärleksbrev som ett fint minne som kommer sparas hela livet.


Så lägg lite tid på att hitta ett fint papper, skriv extra noga och dekorera gärna brevet lite.

Och skriv en kladdversion först. Köp några speciella papper (gärna i färg) och skriv ner ditt kärleksbrev för hand. Försök att få en fin finish men bekymra dig inte över om din handstil inte är världens vackraste. Din älskade kommer ändå uppskatta gärningen och den tid och arbete du lagt ned på brevet.


Rosor och choklad i all ära – ibland är det kul med lite mer fantasifulla gester. Här är kärleksförklaringar som är lika nytänkande som de är romantiska. När man gick i skolan.


Så Var det kärlek på långt håll. En kille blev intresserad av mig och en dag så fick man en överraskning.

En vän till mig kom till mig och sa, att en kille frågade efter mitt skåp. Sen såg hon att killen lade ner brevet i springan i mitt skåp. Sen var lektionen slut och man blev nyfiken.


Kan liksom aldrig få nog av att läsa Simons version om hur vi träffades, jag minns första gången jag läste det, tårarna rann av lycka av de fina orden. Jag kan inte fatta att jag träffade en sån fantastisk man, tänk vad fel jag har haft om kärlek innan. Du betyder mer för mig än ord kan uttrycka. Armarna som tar hand om mig och viskningarna som ger mig liv. Du är min följeslagare i livet.


Vi blir gamla och vänjer oss vid varandra. Johnny Cashs kärleksbrev till sin fru June. Vi läser varandras tankar. Vi vet vad den andra vill utan att fråga. Ibland irriterar vi varandra lite.


Jag sitter med mina händer i skötet, jag rör dig inte och jag ska aldrig tala. Men mina ögon kysser ditt ansikte, jag stiger ur mig själv och ingen kan hindra mig, detta outgrundliga. En nyckelring från Mulberry med en brevlåda och ett brev, en påminnelse så att jag aldrig glömmer bort att skriva brev till dem. Bästa personerna i stan.


Som ni vet så är jag en varm rensa-förespråkare. Men alla fina och personligt skrivna saker till mig sparar jag på.

Kärleksbrev hör ju till den kategorin. Alldeles nyss har jag städat på vinden för att inte samla på mig för mycket saker och då gick jag igenom gamla kärleksbrev från en av mitt livs största kärlekar och fick tag i ett brev, berättar hon och fortsätter: – Jag jobbade utomlands och han jobbade i Sverige och det är något av det vackraste. Hela paketet med att någon lagt ner tid och omsorg på att skriva och posta brevet gör hälften av meningen.


Att få ett handskrivet kärleksbrev i brevlådan av fint väldoftande brevpapper är väldigt uppskattat och kan vara en väldigt fin och betydelsefull gest MIT någon man tycker mycket om. Du uttalade orden långsamt och såg mig djupt in i. På många sätt kommer jag från samma mörka stig som du. Jag trodde inte ens jag var ensam tills du rasade ner i mitt liv, just DU, inte någon, inte vem. De vill ta dig till fina ställen och älska dig riktigt länge Kanske de vill bara ha dig som ett vackert örhänge Den som tror att allt är guld det som glimmer så fint Ser det nog inte med öppna ögon utan tror på detta blint.


Här finner du sms med romantik och kärlek som du kan använda vid många tillfällen - när du vill skicka ett god morgon-sms eller god natt-sms som skapar en. Skriv ett kärleksbrev ”Älskade, story en dag trodde jag att det aldrig skulle bli du och jag, more about vi två, tillsammans en dag. Jag kände redan från början att jag kände en samhörighet med dig och det är i din famn jag vill vara nu och känna din närhet och om du känner något varmt, är det bara min kärlek till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg