onsdag 15 juli 2015

Tips för att somna när man är pigg

För att vakna pigg gäller det att få bra kvalitet på din sömn. Många tror att det bästa är att sömnen bara ska bestå av djupsömn, vilket inte stämmer. Att somna är inte alltid lätt, och många lider av sömnproblem.


Men nu kan de sömnlösas böner ha besvarats! En amerikansk läkare påstår sig nämligen ha kommit på en metod som får dig att somna på en minut – bara genom att andas rätt, skriver Daily Mail. Den kallas för 4-7-8-tekniken, och går till så här: 1.

Jag är en 10-årig tjej och jag kan ha jättesvårt att sova ibland. Hoppas att ni har några jättebra tips ! Jag brukar somna ganska snabbt om jag tittar på TV. Inte på någon bra film som jag tycker om, utan jag brukar titta på kunskapskanalen. Många kommer på sina bästa idéer och lösningar på problem just när de är på väg att somna ! Alfafrekvensen kan man också gå in i på dagti genom meditation, träning och avslappning. Den finns också i det tillstånd som kallas flow, när man blir så fokuserad på en uppgift så att tid och rum verkar försvinna.


Om detta är en vanlig företeelse i ditt liv bör du läsa följande artikel. Du kommer finna olika tips och metoder som kommer att hjälpa dig att somna snabbare.

Tips för att somna snabbare. En tredjedel av våra liv går åt till att sova. Nej, det är ingen myt att du blir pigg av kaffe. Koffein blockerar sömn genom att reagera med en receptor i nervsystemet.


När du druckit en kopp absorberas koffeinet i kroppen och når sin topp efter mellan och minuter. Koffeinet stannar i kroppen i cirka sex timmar. Hur länge just du håller dig pigg är dock individuellt. Ibland måste man bara hålla sig vaken, hur trött man än är. Vi är nog alla överens om att det härligaste som finns är att krypa ned i ett lagom svalt rum och bara somna när man är riktigt trött.


Men det är inte alltid man har den möjligheten, ibland måste man helt enkelt hålla sig vaken. Bli piggare utan att snooza. Det är frestande att sluta ögonen igen och falla tillbaka in i sömnen när alarmet ringer på morgonen.


Men att snooza gör dig inte piggare , utan kan faktiskt rubba din djupsömn. Om du väcks ur din djupsömn och sedan somnar om igen så kommer du att känna dig ännu tröttare när du väl går upp. Vid stress blir sömnen ytlig och det är ofta svårt att somna om.


Det är därför en bra idé att försöka hitta det som gör dig stressad och försöka minska det. Detta är dock inget du ska ägna dig åt mitt i natten när du inte kan sova. Ta dig i stället tid under dagen att hitta stressen för att förebygga problem i framtiden.


I nya appen Sömn lär du dig mer om konsten att sova och får bland annat avslappningsövningar, somna om- tips , och meditationer.

Både som avslappning för att somna och när man vaknar och vill somna om. Nya hörlurar som gömmer sig i ett skönt, mjukt band som sitter tajt runt huvudet. Det finns många saker i vår vardag som fungerar som energitjuvar och flera livsstilsfaktorer kan bidra till att vi känner oss trötta. Stress är ett exempel på en sådan faktor och under perioder när man är extra stressad är det naturligt att man blir trött. Att minska ner på stressen kan därför vara ett sätt för att bli piggare.


Bara för att sommaren är förbi betyder det inte att ditt solpuder har spelat ut sin roll. Applicera lätt med stor, trubbig makeupborste på de högsta partierna i ansiktet, kindkotor, panna och haka, för att få samma glow som efter en skön weekend i solen. Bästa sättet att somna när man känner sig pigg , sida 1. Många seniorer har problem med att somna så jag berättar mitt bästa tips.


Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Vi har samlat många år av kunskap och publicerar nu detta för alla att ta del av. Självklart kan man vakna pigg på morgonen! Hej jag har väldigt svårt att gå upp på morgonen, problemet är inte att jag vaknar men inte orkar gå upp, utan mitt problem är att jag inte hör väckarklockan. Problem 4: ”Jag vaknar efter 4–timmars nattsömn och är pigg.


Till slut somnar jag om en knapp timme innan klockan ringer och är sedan helt död när jag måste gå upp” – Du är slut när du vaknar främst för att du har vaknat i ett djupt sömnstadie istället för i ett ytligare stadie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg