torsdag 16 juli 2015

Är jag gay

FRÅGA: Hej Saga, jag är en kille på år och tror att jag är kär i min bästa kompis. Problemet är att han också är kille. Vad härligt att du har blivit kär!


Är jag gay

Att bli kär kan kännas jätteskönt och jättesvårt samtidigt, ibland är kärleken besvara ibland inte. Music video by Zacharias Blad performing Jag är gay. Jag tryckte bort mina känslor i hopp om att det bara var en fas, men att bli upptäckt under tiden höll mig vaken om nätterna. Jag var jämt nervös, deprimerad eller självmordsbenägen. För i hela mitt liv har jag fasat dagen då folk vet om att jag är gay.


Du skulle kunna vara gay , om du känner att det som är manligt är attraktivt i allmänhet, inte bara på din tjej. Det enda test jag kan komma på är att du när du möter killar som du vet är gay prövar att se dem i ögonen. Men jag har bara en liten fråga. Sen när jag var så var jag lite attraherad av tjejer, men hade känslor för killar. När jag var så pussade jag en kille en gång.


Jag har träffat en underbar kille som jag vill leva med och det finns ingen anledning att vara tyst. För min del är det ingen stor grej längre, jag har levt öppet i rätt många år nu och tycker att diskussionen om hur det är att vara gay inom idrotten känns viktig, säger Häggström till Borås. Men om jag uppträdde på det sättet han beskriver, så är jag skyldig honom en ursäkt för något som är djupt opassande berusat beteende, och jag är ledsen för de känslor han beskriver att han burit med sig under alla de här åren, skriver han. Jag har pratat om det med min pojkvän och han tror att jag är heterosexuell. Det finns lite olika faktorer som ligger bakom min osäkerhet.


Jag tror att det främst sattes i gång efter att jag för cirka sju åtta månader sedan blev kompis med en tjej som jag pluggar ihop med. Vi kom varandra nära och jag trivdes i vår vänskap. Nej jag är inte gay bara med dig är.


Modellen Jon Kortajarena är en favorit. Det fanns faktiskt en tid då han tvivlade på sin sexuella läggning. Benjamins egen familj trodde också att sonen var gay. Kan det vara så att jag är lesbisk?


Viss forskning visar att homosexualitet kan vara ärftlig, medan andra vänder sig emot det och tycker att miljö och egna val påverkar. Du kan läsa om den diskussionen här. Jag känner att det är rätt nu. Jag är kanske mer uppmärksam på det hela nu, men i samband med en mindre familjesammankomst i veckan där det bla diskuterades pride så märkte jag att det skojades ganska friskt om gaykulturen. Min pappa kläckte ur sig något om att han var tacksam för att hans barn är normala.


Att komma ut om det nu blir aktuellt lär dröja. Däremellan pendlade jag mellan att tro att alla kände som jag , en sexuell attraktion till alla oavsett kön, klassikern det är bara en fas, att jag inbillar mig och att min bisexualitet inte alls behövdes upptäckas. Men ibland låg jag med hjärtat i halsgropen, övertygad om att jag var helt gay och sökte stödgrupper. Det är intressant att frågan Är jag gay ? Aja, måste visa sidan.


Storebrorsan har jag inte snackat med sen han kom in och jag hade sidan uppe men det ska ja göra imorn. Ska förklara allt för båda. Btw: Jag är 1 min lillebror och min storebror så ni vet. Och till er som tror att det är en så kallad MYT, Nej det är ingen myt. Jag är väldigt intreserad av gaykultur för att jag i så många år inte kunde visa den sidan - QX träffade Westlife.


Är jag gay

After goes Secret and gay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg