fredag 31 juli 2015

Hur fungerar chatten på facebook

Hur fungerar chatten på facebook

När du blockerar någon kan personen inte längre kontakta dig. Appen är helt omgjord och påminner nu väldigt mycket om Snapchat. Give climate love #128154; , suggest climate ideas #128161; and give climate warnings ⚠️. Men appen rymmer fler funktioner än de flesta känner till. I den här guiden på svenska går jag igenom några av de vanligaste funktionerna i facebook och hur du använder dem.


Hur fungerar chatten på facebook

Det här är absolut ingen heltäckande guide men du får veta hur du gör med de grundläggande delarna och vad du bör tänka på. Det går att stänga av den här skvallerfunktionen, och vi visar hur. Messengers hjälpcenter.


Läs också: Så ringer du gratis till hela världen. Så gör du på mobilen och. Om du inte har stängt av funktionen kommer dina vänner alltid att kunna se när du är online. Du kan lämna in förslag via. Avsluta ditt konto på facebook Jag har inte tillgång till min e-post längre och kan inte logga in på facebook.


Men det finns ännu fler okända funktioner i denna populära app. Rate climate actions and stay updated on the climate crisis. Jag tror inte det är något nytt för dig. Hur öppnar man upp chatten på et hemsida? Behöver ändra en online order, men känner inget behov att göra det via facebook.


När jag är inloggad på FB syns chatvännerna på höger sida. När jag drar med pekaren över dem förstoras deras profil och det står tex hur många gemensamma vänner vi har. De som jag chattat med står det när jag chattade med dem senast. Det försvinner efter ca en månad. För det första fungerar det bara på en enhet.


Du måste även starta en Hemliga konversationer-session manuellt, eftersom kryptering inte är påslaget som standard. Detta är inte första gången. Efter uppdateringen av appen för elva timmar sedan, fungerar inte tillägg. Hur kommer man åt chatten på hemsidan?


Står att den är öppen men hittar ingen länk? Bättre kundservice, lead generation, snabbare återkoppling… Det är exempel på tre olika användningsområden för en chatbot. Här kan du välja vilka som ska kunna söka efter dig på facebook och även styra vad som ska synas om de hittar dig. Standardinställningar fungerar men det är bra att veta att de finns. Under Händelser på facebook kan du styra när dina vänner ska bli uppdaterade.


Hur fungerar chatten på facebook

Skälen är flera: Ett är att de fungerar. Ett annat att de inte vill bjuda konkurrenter på företagshemligheter. Lite som att Coca-Cola inte avslöjar sitt hemliga recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg