fredag 26 augusti 2016

Hur komma över otrohet på nätet

Att närhet, spänningen och pirret i magen efter något saknas. Men visst var det otrohet. Stella, 24: Vi har inte ens tagit i varandra I två år har jag mejlat en kille som jag träffade en kort stund på en restaurang för några år sedan.


Det var bara en kvart vi hann ses, men vi gjorde djupt intryck på varandra. Här berättar ett par och en kvinna om hur de blev lyckliga igen - på olika sätt. Gör pyskologens test och ta reda vilken väg som är rätt.

Vår gräns går helt enkelt inte där utan det är vad som sker i verkligheten som räknas just när det gäller otrohet. Sedan skulle jag väl inte bli så glad om det han gör på nätet går ut för mycket över det verkliga livet, men det behöver ju inte vara otrohet bara för att det är något dåligt. Sök professionell hjälp. När otrohet inträffar är problemet inte själva handlingen i sig, utan snarare vad som lett en person eller ett par till den punkten.


Att ha en öppen, polygam relation är ett alternativ som fungerar för många. Om du vill lägga fram det för din partner är det viktigt att tänka på hur du uttrycker dig. För hellre in ämnet i en allmän diskussion än att öppet fråga om ni ska träffa andra.


Kom på honom tidigare och det. Efter det uppbrottet tog det mig år innan jag var redo för att fundera över ett nytt förhållande.

Vi började skriva till varandra och prata i telefon. Efter ca månads kontakt kom han och hälsade på mig, över en helg. Man kan börja känna sig missnöjd med det man har, och börja tänka mycket på det man tycker att man saknar. Tack vare en spell caster som heter Dr John som jag träffade på nätet.


På ena trogen dag, som jag surfar via internet, jag söker efter en bra spell caster som kan lösa mina problem. Min kille har chattat med massa tjejer på nätet under hela vårat förhållande och sist jag kom på honom var för en vecka sedan och då kom jag på en konversation som visade att han hade varit hemma hos en tjej. Luddig gräns för otrohet på nätet. Var går gränsen för otrohet på nätet ? Gränsen är absolut suddigare. Att det kommer ömma lite efter.


Genom att studera hur relationer (och otrohet ) ger oss en känsla av själv kan vi definiera om några av de mer rigida åsikterna. Dejtingsida på nätet = otrohet ? Han är visserligen anonym där. Det kan låta lite grymt, men otrohet orsakas inte av någon annan än dig själv i de fall då du frivilligt letar efter fel person.


Otrohet provoceras ofta fram. Jag förstår inte varför? Går det att komma över otrohet och rädda förhållandet?


Om du för fem år sedan frågat mig vad jag skulle ge för råd till någon som blivit utsatt för otrohet , eller om jag själv fått smaka på den bittra erfarenheten, hade svaret kort och gott blivit: ”lämna förhållandet och titta inte i backspegeln!

Sexchatt på nätet = otrohet ? Det dyker upp nu som då, de där dåliga tankarna som vill äta upp mig från inifrån. För jag vill verkligen sluta må dåligt. Sveket får dem att tvivla på vad. Hur kommer man över det?


Det där med mental otrohet är svårt. Det upplevs av många som en slags mental otrohet. För hur det än är så skapar otrohet en misstillit som inte är lätt att leva med.


Läs Eva Rusz chatt om otrohet. Bestäm inte hur lång tid det ska ta för din partner för att “ komma över det”, och be dem inte heller om en tidsram. Istället så gör allt du kan och checka in med dem ibland för att ta reda på var de är.


Tjata inte, låt det ta tid. Funderar på att börja nätdejta, då jag varit singel länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg