torsdag 25 augusti 2016

Avbetalning tandläkare betalningsanmärkning

Få kontroll på dina betalningsanmärkningar med Kreditkollen från UC. Inga betalningsanmärkningar (år). Du kan fråga om du kan få dela upp betalningen med hjälp av en avbetalningsplan om du inte har råd med den behandling du vill ha. Avbetalning eller lån.


Det är inte alla tandvårdsmottagningar som erbjuder en avbetalningsplan.

En del tandläkare kan också hjälpa till med att ordna någon form av lån. Till Ts: jag har betalningsanmärkningar och har aldrig varit med om att inte få betala i omgångar till Folktandvården. Det har fungerat även hos privat tandläkare , faktiskt Du ska ha rätt att komma akut och då kan du ju kanske få fixat ett av de problem som ska tas om hand i din mun.


Ett akutbesök kostar ca 6kr. Om du redan har betalat tandvården kan vi inte ta hänsyn till kostnaden. Undantag görs endast då du akut tvingats uppsöka tandläkare. Tillägg för kostnader för glasögon eller linser kan ges om du kan styrka kostnaden och behovet genom skriftligt intyg från optiker.


Om du har betalningsanmärkning kommer du med stor sannolikhet att bli nekad avbetalning för din tandvård.

I detta fall behöver du ta ett lån externt hos en långivare som godkänner dig med betalningsanmärkning. Priset för tandvård kan variera ganska mycket beroende av vilken tandläkare man går till. Om du vill ha möjlighet att dela upp betalningen för din tandvård månadsvis kan du prata med din tandläkare eller vår personal i receptionen. Då får du hjälp att ansöka om vårt tandvårdslån. Jag fick då tid att ta bort dessa visdomstämder i början december.


När jag då kom till en annan tandläkare gjorde hon bedömningen att tänderna skulle behöva opereras bort då de inte växt upp tillräckligt för att dras ut. Oftast betalar man sin behandling efter varje besök, med betalkort eller kontanter. Men ibland är olyckan framme och man har kanske inte någon buffert att ta av. I samarbete med ett finansföretag erbjuder vi räntefri avbetalning i upp till månader med den första månaden betalningsfri. Lite nervös, men är ändå rätt säker på att jag kan få avbetalning (har inga betalningsanmärkningar heller), de är väl mer intresserad av att få in pengarna än att förlora en patient.


Visar sig nu i veckan vad de säger, vet inte när jag har tid att gå dit, har massor att göra. Jag har inte varit till tandläkare på 4-år, resulterat till att jag har börjat tappa mina gamla lagningar, har inte heller haft råd att gå till tandläkare nu börjar jag bli riktigt orolig över min mun eftersom jag snart inte har tänder att bita med. Vet inte vad jag ska göra.


Tandvårdsrädsla är vanligt och inget man ska skämmas över. Våra tandläkare har lång erfarenhet av att bemöta och behandla patienter som lider av tandvårdsrädsla och vi har en utarbetad plan för hur vi ska göra ditt möte med oss så behagligt som möjligt. För att du på ett enklare och bekvämare sätt ska kunna betala för tandvården kan vi genom re:member, remembercard.

Delbetalning och avbetalning är två ord som betyder samma sak. Det kan liknas vid att du tar ett lån. Både stora och små inköp kan delbetalas, men det kan vara något vanligare när det gäller dyrare inköp. Det är viktigt att du läser villkoren innan du väljer att delbetala en vara. När du förstår hur avbetalning påverkar dig kan du förbättra din privatekonomi.


Vi förklarar enkelt vad avbetalningar betyder. Consector förklarar, gör det svåra enkelt att förstå. Om datorn inte längre fungerar kan man mycket snabbt behöva en ny för att fortfarande kunna hänga med på jobbet eller i sina studier.


Då finns inget bättre sätt än att ta ett lån och att köpa en dator på avbetalning eller delbetalning. Vill du dela upp dina betalningar hos din tandläkare ? Det som tillkommer är uppläggningsavgiften och aviavgiften. Du kan göra ansökan här och få svar med en gång.


Du behöver sedan komma in till oss och skriva under själva köpet. Köpa bil på avbetalning trots betalningsanmärkning går att göra på lite olika sätt. Läs mer om hur du kan gå tillväga här. För här i Gbg gör dom ju skillnad på det.


Jag var akut hos tandläkaren trots att jag hade betalningsanmärkning , och fick ta det på räkning, men nästa gång när jag hade en obetald akuträkning då var det kontant som gällde! Bra tandläkare och kvalitativ tandvård behöver inte vara dyrt. Aqua Dental erbjuder bra vård till rätt pris och vårt kvalitetsfokus sparar pengar i längden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg