tisdag 16 augusti 2016

Ho's hornstull recension

Ho's hornstull recension

Boka Hornstull och spara upp till med Agoda! Restaurang Ho‘s serverar mat från Kina men skiljer sig avsevärt från majoriteten av Kinakrogar. Här finns varken sammetstapeter, plingande musik eller försvenskad mat. Ho‘s är en utpräglad kvarterskrog med enkel inredning, vänlig service och vällagad mat. Sonen Manne hade redan som åring börjat extra jobba som diskare på olika restauranger men börja hjälpa mamma och pappa på heltid när Ho’s öppnades upp.

Ho’s Kina, Hornsgatan 15 Stockholm. Recensent: Rasmus Klockljung. Ho´s är en populär kinarestaurang med kvartersprägel som drar besökare från hela stan. Här möter du en lång och utförlig meny med kinesisk mat av olika slag.

Här finns det inga friterade räkor med sötsur sås utan maten är vällagad och ger en genuin smak av det kinesiska köket. De gör så gott de kan men arbetsmiljön är fruktansvärd enligt min läkare som är den tredje i ordningen av de jag gått till som slutar- jag byter nu vc till hennes nya arbetsplats då jag är så nöjd med henne som läkare. Det är svårt att få tider på flera månader hos vissa av läkarna.

Servar du din bil enligt biltillverkarens specifikationer hos oss på Meca Car Service - Hornstull så ingår dessutom MECA Assistansservice i ett helt år. Du kan känna dig trygg med att lämna in din bil till oss. MECA-stämpeln du får i serviceboken talar om att du varit extra rädd om din bil. Ho’s Thai restaurang På Ho’s Thai, som ligger på Hornsgatan 14 hittar du samma rustika thaimat som människorna ute på landsbygden i nordöstra Thailand äter. Här äter du fräsch och autentisk thaimat med rena och ärliga smaker.

Här frossar du i rikliga portioner med rustik kinesisk mat med inspiration från det kantonesiska köket, Sichuan och Shanghai. I Hornstull finns två restauranger som går under namnet Ho’s (uttalas som i Hornstull och inte som i “hoe”, vi har dubbelkollat), en med thailändsk inriktning och en med kinesisk. Båda ligger på Hornsgatan ner mot stranden och Kinarestaurangen är den klart bättre av de två. Hit kommer både kompisgäng och småbarnsfamiljer för att umgås och äta genuina rätter, inte minst lagom till brunchen då platserna går åt i rykande fart.

God mat och coolt ställe,. Rockys ögon kan se världen lika förenklad som han. På Södermalm, vid Hornstull. Se vägbeskrivning på karta;. Vurma Hornstull , Bergsunds Strand 3 Stockholm.

På alla vurmor i stadens olika stadsdelar har vi fantastiska sallader och smörgåsar och inte minst härliga luncher! Självklart finns vurmabullarna som bakas i vårt egna bageri på Kungsholmen. Platsen under Liljeholmsbron i Stockholm får själ tack vare Teater under bron. Skuldsanering” av Martin Bengtsson är ett kort. Wokade glasnudlar med scampi, ägg böngroddar och gräslök.

Ho's hornstull recension

Starksyrlig soppa med skaldjur. Från mitten av augusti till början av september blir det ännu en månad av kulturfest under Liljeholmsbron i Hornstull. Då byggs det nämligen upp en Beer Garden med burgare, bärs, bio och teater på menyn.

Utomhusbio och teater under bron. Scenområdet besöks i år av Bio Rio, DOC Lounge, Teatern under bron och Barnens underjordiska scen. ASIATISK MAT – På restaurangen Ho’s hittar du en mix av olika sorters rätter från det asiatiska köket, med mycket fokus på det som man hittar i det exotiska kinesiska köket med alla dess smarker.

FINT LÄGE – Du hittar Ho’s precis på Hornsgatan i Stockholm. Här hittar du alla restauranger nära Hornstull. Fler än restauranger. Se betyg, recensioner och bilder.

Här serveras japansk mat med peruanska smaker grillad över öppen eld – hur kul! Restaurante Ramblas vid Hornstull är en systerkrog till Restaurante Ramblas vid Mariatorget. Konceptet är det samma med både tapasrestaurang och bar. Tjoget vid Hornstull är inte längre namnet på ett ölkafé utan en hipp treenighet som bland. Hos oss erbjuder vi även snarkskenor vid sömnapnéer, korta andningsuppehåll medan du sover, eller besvär med snarkningar.

Folktandvården Hornstull ligger centralt vid Hornstulls centrum på Södermalm.