fredag 14 augusti 2015

Dikt till vuxen dotter

Till min vuxna dotter. Mitt mammahjärta klappar stolt och svämmar över av kärlek där vi sitter i en dammig buss på väg till Kairo. Du lilla dotter som vuxit upp och blivit stark social humoristisk och klok. Imponeras av ditt mod när du ledsagar du oss med glädje och kunskap och berättar anekdoter om landet och visar pyramiderna. Och gärna blir hon buren av någon villig arm.


Men snart hon börjar tröttna på att bara vara rar.

Och livet har så mycket som lockar och som drar. Den tiden går så fort från liten tjej till stor. Dock är hon alltid älskad långt mera än hon tror. Inför sin dotters 28-årsdag skrev Tammy Bleck ett brev till sin dotter.


Ett brev om att våga ta risker. Om att inte vara för hård mot sig själv. Och om att ta sig tid till de man älskar. Vad väcker brevet för tankar och känslor i dig?


Grattis till din dotter.

Blåkulla får vara i år,. Ordspråk om Dotter och citat om Dotter - Sveriges största samling ordspråk och citat! Jag tvingades att växa upp till den Gud hade bestämt att jag skulle vara. Hoppas dom inspirerar och berör… På djupet. En dikt till min dotter.


Har du skrivit en egen dikt , skicka den till oss så lägger vi upp den här om du vill! Här hittar du många dikter , som du kan använda för. Dikter till en kvinna.


Jag har ett problem som jag inte kan lösa själv. Jag och min vuxna dotter som är år har svårt för att komma överens. Hur jag än försöker så blir det gräl och konflikter. Jag upplever dottern som aggressiv och hon har mycket agg till mig som jag inte förstår.


Hon drar gärna upp gammalt som jag tycker man ska lägga bakom sig. Något som jag också är intresserad av är att fotografera och då blir det gärna moln, natur och mat. Det är med sina barn man märkar att åren går iväg. Jag tänker så småningom lägga ut både bilder och lite goa recept här på bloggen. Om man har fått förtroendet – och förmånen – att ha sin dotter som en av sina allra bästa kompisar, eller kanske till och med den allra bästa, är detta ett tal som passar utmärkt.


Talet värmer och berör.

Tanken är att den ska överföras till en tavla med ett foto på min dotter och denna text, översatt till latin om det går. Då jag är helt okunnig i detta ämne så kanske det är svårt att översätta den så ordagrant som möjligt, men dikten kommer nedan och så får vi se vad det kan bli för någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg