tisdag 12 november 2019

Sann kärlek dikt

Kärleksdikter - kärleksverser - dikter om kärlek. Var konkret, inte abstrakt. För det tredje, dikt är ord och rytm, båda lika viktigt. Och slutligen – less is more.


KENNET KLEMETS, POET Det finns så många. Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson.

Jag blev glad att du mig fann, och vår kärlek den blev sann. Men elden den dog ut, För då hade du gjort slut. Universum Dina ögon glittrar som tusen stjärnor. Ditt hår glänser som solen. Du fyller mig med glädje och lycka.


Du tog mitt hjärta och fyllde den med kärlek Du är mitt universum, min sol, min lycka och mitt hjärta. Den sanna kärleken förändras icke, när den förändring eller brister finner, den vänder sig ej bort när lyckan vändes. O nej, den är ett stadigt fästat märke, som ser på stormarna men skakas icke, en stjärna klar för seglarns färd i natten.


Vi har samlat flera dikter om kärlek.

Kolla också: Alla hjärtans dag, text – Kärlekscitat – Bröllopstelegram – Humoristiska bröllopstelegram – Bröllopsdikter – Presenttips till pojkvän – Presenttips til flickvän. Skicka kärleksblommor med blomsterbud – Här hittar du bra erbjudanden. Att visa kärlek är viktigt och med dikter och citat kan du visa dina känslor på ett känslosamt och ömt sätt. Jag älskar dig dikter är samling av dikter med de tre ord som alla vill höra. Min kärlek till dig är så himla stor.


Här sitter jag på tåget på väg hem Sittplatser som kolumner och Än sitter allihop bara och Sätt dig bredvid någon, kanske finner du en sprillans ny vän. Jag letar efter kärlek men hittar bara kyla och svek Men så dök du upp i mitt liv. Nu känns det inte längre Mörkt och kallt. Sitter här och tänker på dina ögon som glittrar och din underbara kropp och min kärlek som bara vill upp! När allt känns jobbigt När allt känns ensamt Då finns jag för dig, aldrig mer än ett telefonsamtal bort.


En samling dikter , citat och texter om kärlek och tvåsamhet som passar både till borgerlig och kyrklig vigsel. Dikter om kärlek – Dikt av 34. Den kommer fågelvägen, och vi förstår, att vi har inget val. Vi måste ta emot den som man tar emot en ängel, som plötsligt landar i vår tåredal, vi måste ta emot den som man tar emot en sägen och tro med samma tro, som barnet har.


Sådan är kärleken vi ville välja – men hade inget val. Dikt om pojkar Pojkar förekommer i diverse storlekar, vikter och färger. De påträffas överallt – ovanpå, under, klättrande på, hängande i, springande runt och hoppande över. Mödrar älskar dem, små flickor avskyr dem, äldre systrar och bröder tolererar dem, stora människor ignorerar dem och Himlen beskyddar dem.


Sann kärlek söker inte anledning till att älska, den finns där ändå.

När vi överlåtit vårt liv i Jesu händer så förvandlas våra kärlekslösa hjärtan. Han älskade oss medan vi ännu var syndare – det är sann kärlek. I många år hade jag sökt efter den äkta kärleken.


Kärleken skapar ett vi utan att förstöra ett jag. Jag hade i varje relation jag haft känt att något saknats. Leo Buscaglia Kärlek bör vara ett träd med djupa rötter, men som harskott, som växer in i himlen.


Bertrand Russel Kärlek föds ur glädjen att se på varandra, får näring ur behovet av att vara tillsammans och fulländas av det omöjliga i att vara åtskilda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg