tisdag 22 augusti 2017

Microsoft konto glömt lösenord

Du behöver åtkomst till Internet, men det är det vanliga sättet att logga in och det ger åtkomst till tjänster som Outlook och Skype. Om det finns flera konton på datorn väljer du det som du vill återställa. Nedanför textrutan för lösenord väljer du Jag har glömt mitt lösenord. Om du har glömt lösenordet kan du välja Jag har glömt mitt lösenord och följa anvisningarna.


När du har loggat in väljer du Säkerhet.

Microsoft - konto som du använder för att logga in på datorn. Var står det någonstans att du behöver ett USB flash minne? Logga in med ett personligt konto i stället för ett arbets- eller skolkonto.


Läs informationen nedan innan du ändrar ditt lösenord. Vi kan hjälpa dig återställa ditt lösenord och din säkerhetsinformation. Försök logga in på ditt konto från en annan webbläsare. Om du inte kommer ihåg lösenordet eller det inte fungerar.


För några veckor sedan så hade jag glömt mitt lösenord till kontot och jag försökte att återställa den.

När jag lägger in koden som jag har fått så står det att koden är felaktig. Trist att du glömt lösenordet ! Jag rekommenderar att du först och främst provar i en annan webbläsare. Som säkerhets åtgärd kan du uppmanas att bekräfta din identitet med en säkerhets kod. Bestäm om du vill få säkerhets koden via e-post eller telefon.


Har du glömt e-postinloggningen för din Xbox? Har köpt en ny dator till farsan och som alla vet så krävs normalt att man loggar in med sitt microsoft - konto. Nu är det så att han har glömt av lösenordet och inte kommer in på datorn mer. Jag kan inte återställa hans lösenord via microsoft hemsida då han inte kan logga in på den alternativa mailen heller.


Ett lokalt datorkonto är ett konto som har skapats för en specifik enhet. Information som har skapats eller lagrats på det kontot är kopplat till den lokala datorn och kan inte nås från andra enheter. Följ anvisningarna för att välja ditt kontonamn och ange ditt befintliga lösenord.


Klicka på Kontosäkerhet till vänster på skärmen och klicka sedan på Ändra lösenord och följ anvisningarna. En kompis till mig har ett Hotmail- konto som han har glömt lösenordet samt den hemliga frågan på. Och nu har kontot dessutom blivit blockerat då man har matat in fel lösenord för många gånger.


Vad finns det att göra? Väldigt tacksam för svar.

Klicka sedan på det konto som du vill uppdatera lösenordet på. Lösenord ’ och tryck ’OK’. Detta kan skilja sig på tillverkare och Android-versioner. Det är viktigt att du kommer ihåg lösenordet.


Om du skriver ned ett lösenord måste du förvara det på en säker plats, och inte tillsammans med den information som det ska skydda. För att kunna byta till valfritt lösenord behöver du känna till ditt nuvarande lösenord. Logga in på Telia Webmail med användaruppgifterna för din e-postadress. Du kan behöva logga in.


Klicka på Inställningar i den övre menyn och klicka sedan på Ändra lösenord i den vänstra spalten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg