onsdag 9 augusti 2017

Fin text om mormor

Vi hjälper dig hitta lägst pris på produkter inom renovering och bygg. Hitta rätt produkt till rätt pris. Jämför pris byggvaror. Fin text om morfar och barnbarn?


Fin dikt till min älskade mormor.

För hon kan ösa ur all kunskap som hon har. Hon ställer alltid upp när kaos hopar sig. För barnbarn gör det svårt att bara säga nej. När barnbarn växer upp finns mormor där som stöd. Sin kärlek och sin tid hon ger i överflöd.


Och fast det sällan sägs är tacksamheten stor att ha en sådan skatt som mammas. Min underbara mormor fyller år snart och jag tänkte göra en bok till henne med foton från hela hennes liv.

Jag tänkte även ha med en fin dikt men jag är urusel på sådannt. Mormors och farmors dikterna som ni kan läsa här nedan stämmer så himla bra tycker jag, jag har lånat dom från Elliots mormor. Mormorsdikt Det finns en speciell sorts barn som är överdådigt rikt begåvade : De är vackrare än alla andra, klokare, förståndigare, mognare. Om man önskar läsa upp en utvald dikt under begravningsceremonin kan det vara en god idé att på förhand avtala om detta med prästen eller den borgerliga officiant som håller i ceremonin.


Men vilken dikt till begravning ska man då välja? Hälsningstexter till sista avskedet, begravningsdikter till sorg, vackra verser och rim till begravningen, minnesverser vid dödsfall, textförslag till begravningsannonser, minnesverser till dödsannonser, minnesverser vid begravningen, minnesverser för begravningen och minnesor dikt om sorg, dikt om döden, dikter sorg dö deltar i. Går i väntans tider, ja inte jag, men en av mina bästa vänninor ska ha om drygt en vecka. Farmor hade skrivit en så vacker dikt som handlade om att hon ville att hennes aska kanske skulle ge kraft till en ny stjälk och en ny blomma… och min faster läste nu det brev farmor hade lämnat och den fina dikten. Vill gärna dela den med er när jag skrivit av den, för den är så fin …. Och i anden har jag ilat mot de formlösa lan där det käraste vi kände skall bli glömt.


Till en vild och evig längtan föddes vi av mödrar bleka, ur bekymrens födselvånda steg vårt första jämmerljud. Jag minns att vi suttit hos henne allihop och när vi skulle gå bad jag att få vara kvar sist, ensam med mormor. Jag vände mig om , helt lamslagen av tanken på att jag aldrig skulle få se henne igen, och medan tårarna dränkte mina kinder pep jag fram att jag skulle vara lycklig om jag kunde bli hälften så god som hon var.


En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Mormor tog ett bad om året, vare sig hon behövde det eller inte.

Världens bästa mormor är den poster för er som vill ge eran mormor en väldigt kärleksfull och personlig present utöver det vanliga. Ni fyller själva i era namn här på sidan. Om du läst runt på presenttipsen. En grej är att försöka få in en personlig känsla i presenten, speciellt kanske när det kommer till något du vill ge till din mormor eller farmor.


Här hittar du texter och böner som passar utmärkt till barndop, dop eller namngivning. Fina texter som passar vid dop. Säg några ord om den spännande utveckling barnet genomgår sitt första året här på jorden (låna från Kul fakta om bebisar längre ner). Gratulera föräldrarna och önska både nya och gamla medlemmar av familjen lycka till inför framtiden.


På Dopguiden eller Namngivning. Det är också väldigt fint att ha med en dikt på dopinbjudan eller tackkort eller kanske på ett programblad till dopgudstjänsten. Se även våra förslag till citat och ordspråk till dopet.


Tänk gärna på att du också kan välja något fint att citera ur en sång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg