onsdag 23 augusti 2017

Kommer jag någonsin träffa någon

Jag ser väldigt bra ut och har egentligen inga problem att få killar på kroken men problemet är att tiden till att faktiskt träffa någon knappt finns. Jag har barnet 1, föräldrar som bor i andra kommuner så barnvakt är ganska svårt. Tänk om jag aldrig träffar någon? Kommer jag någonsin träffa någon ny?


Förstår inte hur jag någonsin ska kunna träffa.

Varför träffar jag aldrig någon ! Dejt efter dejt, inget händer. Men du, det finns någon för dig där ute. Och här är tips som gör vägen dit lättare. Jag vet hur det känns att bli behandlad på det sättet, och jag vet att jag ­aldrig någonsin kommer att utsätta en annan människa för det.


Om jag ska släppa in någon i mitt liv, då ska det vara bra. Längtar du efter att träffa någon ?

Ja, det ser jag jättemycket fram emot. Jag har aldrig känt mig redo sedan tjejerna kom , och nu är jag extremt skeptisk till att jag någonsin kommer känna mig redo. Men att träffa någon med barn är ännu större eftersom precis allt ska klaffa! Att komma över sitt ex och träffa någon ny går – men det tar kanske tid. Ta ett litet steg i taget, och försök att hålla huvudet högt även när det ibland blir ett steg bak.


Enda sättet att bli lycklig igen är. Jag har inga problem att ta selfies på mig själv och välja ut en perfekt, utan problemet ligger i hur jag ”ser ut” i verkliga livet. Jag blir så nervös när jag bara tänker på att möjligen träffa någon från exempelvis Tinder, eller bara träffa någon man kanske sett en eller två gånger tidigare. Jag kan ta det, men rädslan att han ska träffa någon annan ligger dock som en svår ångest över mig.


Att han ska vara lika fin och intim med någon annan. Jag har aldrig upplevt den intimitet och närhet med någon förrän jag träffade honom, och då har jag ändå både långa och korta förhållanden bakom mig. Självklart vill jag träffa någon och jag fattar att det inte händer av sig självt. Jag borde lägga ner mer engagemang men jag är väldigt skeptisk till dejtingappar. Det känns utelämnande.


Jag säger absolut inte att det är fel att ni pratar och jag tror att era samtal kommer fortsätta åtminstone i början när och om han träffar någon ny. Du har varit hans partner, hans bästa vän och för många som levt i längre relationer är det endast sin partner de delar sitt innersta med.

Om han träffar någon och slutar ringa, hur kommer det kännas? Jag har kommit över honom, men nu har jag ett sjukt närhets behov. Jag tror inte det har något som helst att göra med utseende, beteende eller åsikter.


Mitt tips är att inte försöka leta eftet någon att bli tillsammans med. Mitt bästa förhållande, om man kan säga så, var helt spontant och ingenting jag någonsin hade förväntat mig. Annars har jag inte så många råd utom att släppa taget och vänta in det, för så småningom så kommer du att få uppleva riktig kärlek. Du kommer dock träffa på många idioter, och det ska du ha klart för dig så att du inte blir väldigt besviken om saker inte riktigt går som du vill. Hoppas att jag var till någon hjälp i alla fall.


Om jag träffar någon ny kommer jag bli mycket misstänksam om han är motvillig en längre period till att fördjupa engagemanget på praktisk nivå. Jag är en skeptisk människa. Bästa sättet att träffa någon är att jobba på flera fronter samtidigt.


Här kommer därför fem strategiska och taktiska tips som hjälper dig att lyckas! Så jag tror faktiskt ändå att det någon gång kommer någon i vår väg som kan möta oss med de värderingar dom vi har och då kommer det kännas lugnt och tryggt. Och skulle det inte bli så ja då har jag i alla fall vågat, kämpat och försökt mitt bästa. Men jag ska erkänna att jag inte vill att han ska träffa någon ny, jag vill inte att han ska må bra, jag vill att han ska lida.


MEN jag vet innerst inne att han mår fruktansvärt dåligt, att han är en sargad själ och att han den dagen han tar tag i sitt liv, om han nu någonsin kommer att göra det, så kommer han få det riktigt, riktigt jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg