tisdag 21 juni 2016

Gravid på första försöket statistik

Få massor av klubbförmåner, gratis! Ta del av förmåner och erbjudanden. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online.


Anledningen till att råden varierar beroende på ålder är att din ålder är en nyckelfaktor när det gäller sannolikheten att bli gravid. En kvinnas naturliga fertilitet börjar avta redan i den sena 20-årsåldern på grund av att hon har färre ägg och att kvaliteten på de kvarvarande äggen sannolikt är sämre än när hon var yngre. Ingen aning om hur vanligt det är.


Statistik handlar oftare om hur många som är spontant gravida efter x antal cykler. Men båda mina barn har blivit till på första aktiva försöket. Så vi är nog fertila i vår släkt generellt. En del blir gravida på första försöket , andra blir aldrig gravida även om de älskar som kaniner varje dag. Ibland är det en ren slump, man kan ha älskat utan skydd i två år och så händer det bara.


Jag är lite nyfiken på hur många försök ni gjort innan ni blev gravida. Vad jag har läst så är månader snittet men om man inte blivit gravid då så är det lika vanligt att det tar upp till månader. Jag blev gravid på första försöket. Minns jag rätt så var det BIM - 1. Inga symtom dessförinnan.


Och hur har det isåfall gått? Jag har läst en hel del om folk som slutat med p-piller och blivit gravida på första försöket - och sen fått missfall. För att bli gravid så tar det i genomsnitt sju månader. Någon som vet om det kan ligga något i det eller om det bara är rykten? Detta är ett genomsnitt vilket betyder att det för vissa går vid första försöket medan andra kan få vänta exempelvis femton månader.


I denna artikel läser du: Hur lång tid tar det att bli gravid ? Här är en intervju med henne när hon är i vecka 2 mitt i sin graviditet. Vi har kollat statistiken. Hur många barn föds på BF, den beräknade förlossningsdagen?


Inte ens av 10 enligt statistik som Socialstyrelsen har tagit fram för Vi Föräldrars räkning. Hoppas att det går fort för er även denna gång då! Själv blev jag gravid på 2:a försöket vid år, på 3:e försöket vid år, och lilla trean som inte var planerad kom till på ETT enda slarv utan skydd vid nyss fyllda år, så där kan jag inte riktigt svara på hur snabbt det gick då vi inte försökte.


Gravid på första försöket statistik

Ivf gravid första försöket. Väntar på en tid för IVF efter sommaruppehållet. Undrar hur många det är här som blev gravida på första försöket. Kanske ni vill dela med er lite om hur.


Om jag räknar från min senaste första mensdag är jag i vecka 7. Lite mensvärkskänslor, lite större bröst, lite huvudvärk ibland och lite halsbränna då och då. Jag har testat mig gånger och jag verkar helt klart vara gravid , men som sagt - det känns för mycket på marginalen. Inne på första försöket.


Hej, dagar till beräknad mens, så hade ägglossning för ungefär en vecka sedan, då körde jag och sambon på (haha), första försöket då vi nyligen bestämt oss för att skaffa barn. Vilka här har blivit gravida på första försöket ? Vilket jag gjorde för någon vecka sedan o fick min mens dagar efter. Ja det verkar som det. Kan väl dock tillägga att båda barnen blev till på första försöket så hade vi inte lyckats hade man ju ändå försökt tills man fick det där plusset.


Oavsett vilken månad det skulle bli. Men önska får man och jag älskar våren och känner att man har mer energi och så, så passade det mig perfekt. Första barnet tog på 1a försöket ! Vi är ännu inte gravida med syskon men i nu mars var det 12e försöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg