fredag 5 juni 2015

Ta bort apple id

Hos oss hittar du ett stort utbud av det senaste på elektronikmarknaden. Fri frakt över 5kr, dagars öppet köp och snabba leveranser. Besök MediaMarkt idag! Hitta ditt närmsta varuhus.


Vi har butiker i hela Sverige. Missa inte våra otroliga kampanjer.

Beställ online för snabb leverans. Innan du säljer, ger bort eller byter ut en enhet bör du radera all din personliga information. Betalningsmetoderna debiteras av Apple uppifrån och ned. Och det stöds inte för att ta bort allt från ditt gamla Apple -konto till en ny.


Vänligen gör försiktigt på egen risk. Med ett Apple ID -konto blir ditt besök på Apples webbplats mer personligt. När du har skapat ditt Apple ID använder du det för att identifiera dig när du vill komma åt Apples internetresurser.


Apple-ID till en e-postadress från tredje part.

Med ditt Apple ID kommer du åt din orderhistorik på Apple Store samt vår Självbetjäning online. Instruerade Återställ kan ta bort alla nödvändiga data. Du kan uppdatera din telefon eller göra en hård återställning genom att gå in DFU-läge. Dumt nog har jag glömt lösenordet och den angivna epostadressen som information ska skickas till är samma som mitt Apple ID (vet inte riktigt hur det gick till?


iCloud?) och eftersom lösenordet är glömt når jag inte mailen! Apple erbjuder möjlighet att permanent ta bort ditt Apple ID -konto och tillfälligt inaktivera det. Om du är säker på att du vill radera ditt konto, hoppa nedan. Stäng av enheten som du vill ta bort.


Om du använder någon annan iCloud-app klickar du på dess namn överst i iCloud. Systemet är gjort på det viset att man ändrar uppgifterna i sitt Apple ID. Vill man ha en annan e-postadress så fixar man det i ens existerande Apple ID. Men ibland fortsätter den att fråga efter mitt. Jag har provat med att synka om den mot hans Mac, men det fortsätter.


Då krävs det att man kan ägarens mejladress och lösenord om man vill aktivera den på nytt. Sökte på detta forum och Apples egna forum, där det verkar som det inte går att radera sitt apple-id. Kanske någon här har en annan lösning på mitt problem. Jag har tre apple-id , varav två använder jag nu för appar och icloud-synkronisering.


Det tredje använde jag förut i US-butiken men haft en del strul med det, hackat bland annat.

Oavsett anledning är, du kan dölja eller ta bort vissa app data i din iCloud. I denna artikel kommer vi att titta på några av de sätt du kan göra detta enkelt. Det är viktigt att notera att du inte kan ta bort apps från iCloud eftersom iCloud inte lagrar någon av apparna.


Jag har för mig att det har blivit lite svårare efter iOS men har inte hittat informationen. Ta bort oönskade Apps permanent från iCloud. Det tar bort appar du inte använt på länge från enheten utan att radera eventuella inställningar, sparade filer och annat. Om du vill använda appen igen i framtiden kommer systemet ladda ner den och du kan fortsätta som om den aldrig varit borta.


Glad sommar på er alla. Har ett problem med min dotters App Store. Når hon försöker uppdatera så dyker hennes gamla apple id som inte går att sudda bort för att ersätta med sitt nya.


Det bästa sättet är nog helt enkelt att testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg