tisdag 30 juni 2015

Prata med jesus

Vi förhandlar så att du slipper. Samverkan sker med olika kyrkor, organisationer och internetsidor. Detta omnäms i artiklar eller innehåll på sidan. Han är ledsen för det hemska han har gjort.


Politik och Retorik, Vardagsretorik … Så kanske jag börjar gå i kyrkan igen.

Häromdagen blev jag intervjuad av den. När ni ber ska jag lyssna. Jeremia 29:Att be är lite som att prata med din farmor eller mormor i telefon. Du kan inte se henne, men du vet att hon är där för att du kan höra hennes röst. Du kanske undrar om han verkligen är där.


Varför talar du i liknelser till folket”. Det gör jag också, säger Eva Brunne medan alla har blicken fäst på tavlan.

Att prata med barnen om sex ingår i en förälders ansvar. Här är några tankar om vad som är bra att känna till och hur du kan skydda dina barn. De samtalar bland annat om humor, mångfal Twitter, det aggressiva samtalsklimatet och en förlorad generation.


Leymah Gbowee, medborgarrättskämpe och fredsaktivist som fick Nobels fredspris. I och med det är ondskan och döden besegrade. Han instruerar sina missionärer att äta med de människor som de predikar för och helar.


I evangelierna återges hans ord genomgående i grekisk språkform. Dessa citat åtföljs av översättningar till grekiska. Kungsholmen, med tusentals egna besökare, har väl ingen egen styrelse? Den moderna människan med den gamla hjärnan Peer jobbar i dag som chef för integration- och arbetsmarknadsfrågor i Täby kommun. Det är väldigt skönt att kunna prata med dem idag och säga Gud så fel ni hade.


Jesus besegrade döden. Du kan också samtala med en präst eller diakon i din närhet. För präster och diakoner är tron på Gud självklar, men du behöver inte tillhöra Svenska kyrkan eller vara troende.


Du får – men behöver inte – prata om Gu läsa Bibeln eller be när du talar med en präst eller diakon.

Så är det då fredag och jag vill prata lite om en serie jag har sett klart. Ja jag kunde faktiskt inte sluta så jag såg hela tio avsnitten under en vecka. Men hur pratar jag med mitt barn om Gud på ett bra sätt? Att barn har ett fritt val är naivt att tänka.


Föräldrarna kommer väldigt mycket att styra, till exempel genom att gå till gudstjänst på söndagarna, sätta barnen i söndagsskola eller be tillsammans på kvällarna. Och att få erbjuda förbön till en annan människa. Bibeln säger att de man är tillsammans med kan påverka en både positivt och negativt. Prata med kyrkans representanter. Det kan vara så att du har biverkningar och tänker att du skulle må bättre utan läkemedel.


Om du vill sluta ta dina läkemedel är det viktigt att du först diskuterar saken med din läkare, och inte bestämmer dig för att sluta på egen hand. Jag är kristen, medlem i stadens pingstförsamling. Jag har tre barn tillsammans med en satanist (gifta). Jag tar med mig barnen till kyrkan, har på lovsånger här hemma och har läst från barnens bibel för dem. Gud talar ständigt till oss i vardagslivets olika situationer, när vi samtalar med människor osv.


Han förmanar och varnar oss så att vi ska ta oss i akt för det onda. Ondskan kan komma förkläd med smicker och mjuka ord. Vi behöver ta vara på Andens maningar för att bli bevarade för det onda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg