fredag 26 juni 2015

Roliga dikter om ålder

Ordspråk om Ålder och citat om Ålder - Sveriges största samling ordspråk och citat! Du ser inte ut som femtio. Då fick han syn på en igelkott där ute.


Han tyckte synd om det arma kräket som borde ha sovit sin trygga vintersömn och satte ut lite mjölk på ett tefat. Vid frukosten nästa morgon kunde han till att börja med inte alls förstå sin gummas förebrående antydningar om hans synfel och bisarra sinne för humor. Inspiratiosnrubriken nummer fyra.

Ja nu har de tagit bort alla åren och nu handlar det bara om ålder som ska diktas om på något sätt. Undrar då om det är en livstids ålder som det ska skrivas någon dikt om. Jag föddes naken med händerna i byxfickorna. Behöver du förslag för citat om älder? Då har du kommit till rätt ställe.


Vi har samlat flera bra og roliga citat om älder. Kolla också: Text till födelsedagskort – Roliga grattishälsningar – Presenttips – Födelsedagsrim och födelsedags dikter. Skicka födelsedagsblommor – Här hittar du bra erbjudanden.

När barnen väl blev stora och jag fick tid att tänka på min ålder , då var jag redan gammal. Jag tyckte inte att det fanns någon anledning att använda botox. Jag har aldrig nojat över min ålder.


Jag är år, jag skulle inte se klok ut om jag inte hade haft rynkor. Citat, texter mm som är kloka, roliga ,. Vet inte om det passar till din arbetsplats, men den här texten hade jag på mitt skåp när jag jobbade i skolan! Räkna din ålder av vänner, inte år. Jag ville skicka dig något specielt till din födelsedag, men hur slår man in en stor kram?


En tavla är livet med ljus och med dager, där sorger ger skugga och glädje ger glans. Tro ej att det ena det andra förtager! Vad vore väl ljuset om skugga ej fanns? Ljuset pressar sig igenom luften.


Och dansar på olika objekt i omgivningen. Den ultra höga basen slår. Med hjälp av födelsedagscitat kan du reflektera över livet och de val som du tagit. Födelsedagscitat handlar om din ålder , för oavsett hur gammal du är, så speglas dina val i ditt liv.


När du fyller år, är det ett bra tillfälle att sätta upp nya mål i ditt liv. Här kommer en rolig dikt om ålder som jag kom på i all hast.

Att åldras är vackert och det är som lite årgångsvin det blir godare med åren. För du blir allt goare med åldern. Det får bli som det blir. Sitter du på andra roliga citat, tveka inte att använda kommentarsfältet nedan!


En dam är en kvinna vars närvaro gör att männen uppför sig som herrar” – Tyskt ordspråk. De flesta flickor skulle inte drömma om att göra de saker de drömmer om. Andra bryr sig mer om maten. Om det är din mamma kan du kyssa henne när som helst.


Men om det är någon annan måste du fråga först. Jag ser på det så här: Att kyssas är kul om du tycker om det, men det är ett fritt land och ingen borde tvingas till det. Dags att bli gammal – dikt som rimmar på samma ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg