fredag 7 juni 2019

Sluta röka forum

Sluta röka med effektiv ljudbok. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Tänkte då att nu har jag min chans att sluta röka.


Men varför blir det så att varje gång jag slutar röka så blir jag sjuk. Jag börjar hosta, får feber och halsont. Det påminner exakt som en stor förkylning.

Med anledning av att jag endast i dag har träffat på olika trådar om hur man slutar röka , så startar jag nu denna trå som jag kommer att hänvisa framtida trådar om att sluta röka till. Så ge nu, en gång för alla, era bästa tips om hur man slutar röka. Mår sämre än någonsin - Flashback. Bieffekter av att sluta röka? Bestäm ett datum för när du ska sluta röka.


Stärk din motivation att sluta röka. Du kan till exempel samla information och göra en lista över anledningar till att sluta. Testa ditt röksug genom att anteckna varje gång du röker en cigarett och vad du gör just då.

Sätt sedan betyg på hur viktig just den cigaretten är. Om du lyckats sluta röka efter veckors behandling, kan din läkare rekommendera en extra 12-veckorsbehandling med CHAMPIX mg filmdragerade tabletter två gånger om dagen för att hjälpa dig att inte börja röka igen. Om du inte kan eller vill sluta röka direkt bör du minska på rökningen under behandlingens första veckor och. Se upp för e-cigarretter.


Så kallade e-cigarretter marknadsförs som ett rökavvänjningsmedel och framställs ofta som ofarliga. Här får du många tips för att lyckas sluta röka. När du slutar röka kan du känna ett starkt sug efter cigaretter. Suget efter cigaretter brukar bara stanna i några minuter. Det kan vara skönt att veta.


Att sluta röka är för många något av det absolut svåraste som finns. Det finns starka inre, ibland omedvetna krafter som gör allt för att man inte skall lyckas. Vi vet att många KOL-patienter oavsett Champix eller Zyban, har en ökad risk för att drabbas av både ångest och depression. Har en E-cigg som jag skulle kunna använda mig av, Men den glömde jag såklart hemma. Bor timmar från mina föräldrar och har semester och tänkte även sluta röka nu för på jobbet skulle de bli för jobbigt.


Kan även tillägga att jag rökte ett paket om dagen innan och slutade på dagen! För oss som vill sluta röka eller har lyckats redan. Ett forum där vi kan prata och stödja varann.


Registrera er gärna och var med.

Rökningen känns dock svårare att bli av med och jag. Tänk på att det gör inte ont att sluta röka , det är bara att bestämma sig och sen fimpa. Det är ABSOLUT inte farligt att sluta tvärt. Du kommer känna dig som lite bomulli huvudet och kankse känna dig rastlös men det är inte farligt.


Ja undrar , ni som slutat röka helt, alltså lagt av utan nåra plåster el liknande, vilken dag var värst ? Har nu inte rökt på timmar, jag fryser, är trött, yr, sugen på allt som finns ! Och visst finns det en del fakta, siffror och annat som torde vara motiverande för den som vill sluta – såväl ekonomiskt som hälsomässigt. Genom att sluta röka kommer du att kunna smaka och njuta av mat på ett helt annat sätt, du orkar mer, dina organ mår bättre, dina tänder och din hud blir bättre. Jag vill inte höra något om sluta röka boken från Allen Carr heller. Jag har läst boken men själva boken är som en illusion skapad för att hjärntvätta personer som tror på allt de läser.


Jag tar för övrigt inga andra hjälpmedel som nicotinell för att sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg