tisdag 11 juni 2019

Kognitiv psykoterapi stockholm

Ladda ner appen och träffa en riktig terapeut redan idag. Ta del av dina journalanteckningar. Säker inloggning via ditt bankid. Om psykisk ohälsa och behandling. Vill du jobba som psykolog hos oss?


Jobba på distans med Mindler.

Ta reda på hur Mindler fungerar. Legitimerade behandlare över hela sverige. Hitta en samtalskontakt som passar dig. Maila eller ring och boka in en samtalstid! Find Psykoterapi Stockholm.


Du kan beställa den här på hemsidan. När du behöver snabb och effektiv hjälp av en psykolog ska du vända dig till AlmaGruppen. Det finns olika inriktningar och metoder inom psykoterapi.

I Socialstyrelsens riktlinjer för behandling av depression rekommenderas kognitiv beteendeterapi, KBT, och interpersonell terapi, IPT. För behandling av ångesttillstånd rekommenderas KBT. Jag är legitimerad psykoterapeut och arbetar med psykoterapi i Stockholm samt även online via Skype. Jag bedriver psykoterapi med huvudsakligen psykodynamisk inriktning, men använder också kognitiva metoder, s k KBT-tekniker. Mer om mig finns att läsa här.


I kognitiv beteendeterapi analyserar terapeut och klient tillsammans hur klientens symtom påverkas av och påverkar den omgivning klienten befinner sig i. Utgångspunkten är att beteenden, tankar, känslor och kroppsliga reaktioner (t ex ångest) äger rum i ett samspel med den omgivande miljön. Se kontaktuppgifter, adress, karta, vägbeskrivning, telefonnummer, öppettider, m. Hos oss får du psykologhjälp och psykodynamisk terapi. Boka tid hos våra erfarna psykoterapeuter idag. Vi är en utbildningsverksamhet som erbjuder grundläggande psykoterapiutbildningar, motsvarande stegsamt orienteringsutbildningar i kognitiv psykoterapi.


Utbildningarna ges i våra lokaler på Norra Bantorget i Stockholm eller på uppdrag ute i landet. Psykoterapimottagning finns i Västerås, Örebro, Enköping och Stockholm. Kognitiva Relationella Institutet. Hos oss kan du få kognitiv psykoterapi , systemisk psykoterapi , familjeterapi och utbildningsterapi. Jag, Cecilia Magnander, har arbetat med KBT-Terapi i många år.


Välkommen till KBT-Terapi Stockholm ! I behandlingen kartlägger vi hur dina tankar, känslor och beteenden samspelar.

Jag har lång erfarenhet och håller mig uppdaterad om ny utveckling inom området. På min mottagning vid Odenplan i Stockholm erbjuder jag psykoterapi och vägledande samtal till de som vill öka sin livskvalitet och bryta negativa mönster. Grunden i mitt arbete är kognitiv beteendeterapi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg