tisdag 27 september 2016

Om jag var en rik man musikal

Om jag var en rik man …” sjunger den fattige mjölkhandlaren Tevje i musikalklassikern Spelman på taket. Men med tre giftasvuxna och rebelliska döttrar har han också andra bekymmer. Följ med till den lilla byn Anatevka i tsarens Rysslan en plats där allt kan hända!


Tevje förklarar att utan sina traditioner skulle de vara lika osäkra som en spelman på taket. Musiken har drag av klezmermusik. Svensk översättning gjordes av Ola Nilsson.

Det är synd att jag blev vacker istället för rik ! Göteborgs Symfoniker – temat den gången var identitet och självkänsla. Den har jag nu spelat över ggr, så när jag fick frågan om att spela den igen tyckte jag det fick räcka och föreslog istället att jag. Fast är man rik per automatik för att man äger allt själv? Om man bor i en koja i skogen med läckande tak, knappt äter något för att man väljer att spara, men äger allt själv, är man rik då?


Jag håller nog med om att man inte är rik om man har lån, huslån kan dock vara en investering så där är lite kluvet faktiskt. Om en man verkligen är rik så är han också beredd på att betala en del. Dessa kan man bara köpa direkt från teatern på föreställningsdagen.


Andra shower som har så kallade Day seats är We will rock you och Billy Elliot.

The book of Mormon har ett lotteri som gör att man kan få köpa billiga biljetter. All information om detta finns på Theatemonkey under respektive teater eller show. En musikal är en blandning av musik, teater och dans. Jag är 2 har en dotter på 9. Vill ha villa, semesterhus, kunna studera utan lån, ha fin bil och shoppa, åka på utlandssemestrar. Ytligt, jag vet, men jag vill ha en priviligerad uppväxt för min dotter.


Jag fick min första starka musikalupplevelse under ett sommarlov när jag deltog i ett av Lovewells läger i Oskarshamn. Där samlas ungdomar under tre veckor, för att skriva och sätta upp en musikal tillsammans. Efteråt uppmanade en av lägerkompisarna mig att ta ett helt år med musikal i Eslöv efter studenten.


Men det jag var orolig för, som jag alltid är orolig för, är om regissören kan tonen eller att man har samma kreativa synpunkt på hur den här filmen ska se ut. Det kändes bara som att han pratade mitt språk. Men att det skulle vara en musikal Malin Åkerman skulle ta sig an var absolut ingen.


Hon började att läsa på nätet om hur man kan tjäna pengar på börsen – och hennes intresse bara växte. Ett år senare köpte hon aktier i ett stålbolag för alla sina besparingar. På bara några månader steg aktiekursen och Andra gjorde en vinst på procent. Jag hade ingen aning om vad jag köpte. Varför gör det ont i pungen?


Vad gör jag om jag har blod i urinen?

Vi köpte biljetterna på Times square där dom säljer ut biljetter upp till billigare. Fanns hur mycket biljetter som helst till alla föreställningar så det var inget problem att få tag i det man ville se. Dock fick man ju köa en stund men det kan det ju vara värt om man får det lite billigare. Här hittar och bokar du biljetter till våra musikaler.


Läs mer om föreställningarna, hitta datum, pris och boka biljetter. Ta med mamma, en vän eller dejt på musikal och håva in pluspoängen. Oavsett om du är musikalfantast eller novis så är en musikal aldrig fel.


Det senaste var för att kunna ha en jazzklubb för en kväll när jag fyllde förra året. Sätt av fem procent – Det är ett lagom sparande. Tillräckligt för att det ska bli något, men inte så mycket att det svider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg