måndag 9 oktober 2017

Resa själv utomlands

Alla resor på ett ställe. Se lågprisflyg, direktflyg och internationella flyg nu här! Watch Reza Online Now For Free. Du behöver inte vara singel eller ensamvarg för att vilja åka på semester ensam. Många ser det som frihet och lyx att få välja precis allt själv.


Det är dessutom en bra möjlighet att träffa nya människor och vänner.

Andra vill gärna resa , men har ingen att åka med. Självklart ska du som ensam resenär också kunna åka utomlands. Våra Ving-solo resor perfekt för dig som vill åka ensam på en resa. I vårt breda utbud hittar du resor för dig som vill resa själv. Att bli sjuk eller drabbas av ett olycksfall på semestern utomlands kan förstöra en hel resa.


Att dessutom tvingas ligga ute med stora summor pengar är inte roligt för någon. De flesta som blir sjuka vänder sig till hotellets reception för att få hjälp. Ofta har hotellet en egen läkare som kommer på besök.

Sen även för att då behöver jag inte anpassa mig till vad någon annan vill göra utan jag kan göra precis det jag vill och ta så lång eller kort tid på mig! Tänk på att även om ett land inte kräver att minderåriga måste ha ett sådant tillstånd för att få resa in i eller ut ur landet så kan andra länder som barnet passerar kräva det. När du reser med flyg bör du höra med flygbolaget före avresan eftersom många kräver officiella tillstånd och har sina egna formulär för det. Det är bara att köra fulls ös medvetslös (typ…). Du kan passa på att unna dig ordentligt.


Bo på helt galna hotell, shoppa, äta gott och dricka läskande drinkar. Om du tror att du hinner hitta dig själv på dagar så kan du köpa både resa och bil och fortfarande ha råd med mat under en lång enslig road trip i USA. Mångsidigt både när det gäller människor och landskap, så chansen finns att du hittar ett levnadssätt eller plats där du kan känna dig som dig själv. Jag har för mig att om man är över år så brukar det inte vara några problem att resa utan underskrifter.


Har själv rest till Barcelona när jag var tillsammans med mina vänner och det var bara att stiga ombord. Här kan du beställa EU-kortet gratis och läsa vad som gäller om du tillfälligt vistas utomlands och behöver söka sjukvård eller tandvård. Ungdomar säsongsarbetar gärna utomlands under en period och behöver naturligtvis försäkringar under tiden.


Hemförsäkringens reseskydd gäller dagar och du kan förlänga det upp till ett år. En förutsättning för att försäkringen ska gälla är att du har betalat resan själv. Detta är en vlogg där ni får se mig resa utomlands själv. Varför förklarar jag i videon. Vad mer behöver jag säga?


Att resa själv behöver inte innebära att man ger sig av till andra sidan jorden med en ryggsäck i ett halvår.

Det räcker med en helg och man kan välja en ganska närliggande plats. På så vis kan man testa om det här sättet att resa passar en och kanske senare ge sig ut på längre upptäckter. Väljer du att resa ändå och om försäkringen inte ersätter om du försämras i sjukdomen kan du själv behöva stå för vårdkostnader, sjukhusvistelse, läkemedel, förändrat hemresedatum och allra dyrast hemtransport med ambulansflyg. Det tror jag absolut att du vågar och vill du hellre ha sällskap så fråga någon kompis med eller utan barn.


Jag reste på ett par resor utomlands själv med min mamma när jag var liten, vid ett tillfälle fick mamma migrän men då fick jag vara med några andra vi lärt känna under resan. Fantastisk resa över dagar. Under den resan träffade jag på mängder av trevligt folk.


Både människor som bodde där och backpackers. Var även uppmärksam på att vissa länder inte tillåter boende på hotell om du är under år (exempelvis i Dubai och i vissa delstater i USA - där man är myndig först vid 21-års ålder). Resor som du paketerar själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg