måndag 9 oktober 2017

Kärleksförklaring dikt

När jag ser dig skiner du som en sol bara för att du är så cool. Dina läppar är så varma att jag smälter med detsamma. Att ge dig en kram är det bästa med dan.


En vacker dikt till din älskade på Alla Hjärtans Dag. Ett perfekt sätt att uttrycka din kärlek och uppskattning för din älskade på Alla hjärtans dag är med en kärleksdikt.

Antingen du använder dikter från kända poeter eller själv skriver några rader, kommer en dikt att få din älskade att känna sig speciell och omtyckt. Nietzsche: (varunder diktaren föll i en grop) O dröm! Han stiger, vilande på vinge spänd. Dikten är nog mest känd för sin första del ”Vara vit mans slav” – men ställd bredvid sin andra del, som handlar om den vita husbonden, blir det en dikt som snarare handlar om tvåsamhetens omöjlighet.


Den börjar så här: Den som finge sticka från gumgnäll och köld. Men nä: man är för hämmad! Dikter om kärlek är något som berör alla relationer!


Första dikten från skrivarverkstaden Brutalt Bra Texter!

En kärleksförklaring Fr. Skrivande Instagram Posts Gramhanet~image credit. Kärleksförklaring Dikt. Min längtan är så stor att dig åter få se. Plutten, min kärlek till dig är brinnande het, du är verkligen den finaste jag vet.


Var konkret, inte abstrakt. Jag minns våra underbara. För det tredje, dikt är ord och rytm, båda lika viktigt. Och slutligen – less is more. KENNET KLEMETS, POET Det finns så många.


Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson. Gratulera mor, mamma, mormor eller farmor på födelsedagen och på morsdagen med fina dikter. Fina ord att säga till mamma. Vill du hylla din underbara mamma lite extra? Här är några dikter som kan passa till alla fina mammor.


Du är mitt liv, mitt allt Utan dig skulle jag inte klara av och leva när jag såg dig kunde jag inte unna mig den smärta att inte få vara där du e Dina ögon tindrar som dem vackraste stjärnor en klar vinternatt ditt skratt är varmt och ditt leende är himmelskt När du tar mig i din famn känner jag mig. Här har vi samlat fina kärlekscitat att skicka till din älskling - eller kanske bara inspireras av själv!

Malte Persson är en språkjonglör med absolut gehör. Stefan Eklun Borås Tidning Till dikten är det försvarstal poesin så väl behöver idag. Så är det ju med korten också. Där står det alltså bara på baksidan att jag skrivit dikten. Att jag är lite noga med att mitt namn finns me beror på att mina dikter ofta citeras utan mitt namn.


I flera fall är det dessutom andra personer som utger sig för att ha skrivit mina dikter. Och det gör mig både ledsen och arg. Bröllopsdikt – fina dikter om bröllop. Behöver du förslag för bröllopsdikt?


Då har du kommit till rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg