måndag 29 juli 2019

Lära sig sminka snyggt

Det är självklart upp till var och en hur man vill sminka sig , men här följer några tips om du känner att du behöver hjälp på traven framför badrumsspegeln, men inte riktigt vet vad som går fel. Att inte fylla i ögonbrynen. Glöm inte att fylla i dina ögonbryn med en ögonbrynspenna eller ett lätt puder för ögonbrynen.


Lager av smink kan lätt få en att känna sig översminkad till vardagen. Dessutom är det inte många som har tid att sminka sig på morgonen innan man ska rusa iväg till jobbet.

En tjock foundation torkar ut huden och vid slutet av dagen spricker den upp och kan flagna på flera ställen och på så sätt skapa ojämnheter i hudtonen. Jag hoppas få några smarta tips och att lära mig mer om teknik och färger. Och att få lite mer wow-känsla, sammanfattar väninnan Therese Derevall. Men vi tar det från början. Hos Lydia får alla lära sig med muskelminnet, hålla i grejerna när de två assistenterna visar efter hennes instruktioner.


Det kan vara knepigt att få till en fin och fräsch look men fortfarande se naturlig ut. Den här veckan svarar Linda på frågan, hon delar med sig av massa bra tips för hur du ska få till en naturlig och fin look både till vardag och fest – utan att se sminkad ut !

Att sminka sig kan användas både för att dölja men också för att framhäva olika ansiktsdrag. Folk som uppträder på teater, film eller inom TV har i princip alltid smink på sig. Häng med i vår enkla guide om sminkning för nybörjare. Lär dig vad de olika produkterna heter och vad man behöver för smink för olika syften. Då är detta kursen för dig.


Under fyra kvällar får du på ett enkelt sätt lära dig att framhäva ditt ansikte, vilka färger du kan använda, hur du arbetar med skuggor samt hur du tar hand om din hy på bästa sätt. Kursen kommer att ge dig de kunskaper som krävs för att lägga en proffsig och snygg makeup på dig själv. Bästa tipsen: Så sminkar du dig till perfekt hy En bra bas är A och O för en snygg make up. Få är födda med en naturligt vacker hy - men det går att sminka sig till den. Penslar är mycket enklare att jobba med än dessa skumgummiapplikatorer som brukar följa med ögonskuggor.


Penslar kan, och ska, man rengöra för att de ska hålla sig fräsha, det är svårt att få skumgummiapplikatorn ordentligt ren. Vi beklagar, men vi kan inte godkänna dina meddelanden eller dina personuppgifter eftersom du inte uppfyller våra behörighetskrav. Men det är inget som hindrar att du utforskar resten av webbplatsen och lär dig mer om oss!


Ett bra sätt att lära sig mer är att sminka en vän. Det kan ge dig nya insikter att testa på en annan hudtyp, kanske annan hudfärg eller ögonfärg.

Ibland kan det vara lättare att sminka någon annan då man ser denne framifrån och har bättre överblick över ansiktet från olika vinklar. Vill du veta hur du sminkar dig till höga kindben, större ögon och fylligare läppar? Här är geniala och fuskiga sminktips! Läs även: sekundsnabba sminktips som verkligen gör skillnad Skönhetsakuten!


Nu blir det sminkguidesdax! Jag har ju haft nästan samma sminkrutin sen jag fyllde ungefär, men vissa grejer och rutiner ändras sig. Ibland stöter jag på en produkt jag älskar och då och då vill jag byta färgpalett. Nu under hösten och vintern har jag fallit för det koralliga och mustigt russinsröda!


Tänk på att man inte lär sig över en natt, så var inte orolig om du inte får till din makeup perfekt med en gång. Du kommer att lära dig tekniken allteftersom du övar, och märka vilka produkter som passar bäst för dig. Tricket i början är att applicera dina olika produkter i små kvantiteter och blanda dem ordentligt.


Oftast har jag varit nöjd ändå och känt att jag är snygg som jag är. Men nu, på äldre dar, börjar jag fundera på om det inte vore kul att lära sig applicera även lite svarta linjer kring ögonen. Har således börjat kolla efter nåt bra ställe där jag kan lära mig. Jag skulle aldrig fixa det själv. Vill du inte bara få en snygg sminkning, utan även lära dig hur du ska sminka dig själv efter dina egna färger och önskemål, så kan du boka en sminkkonsultation hos oss.


Vi går igenom allt från hudtyp till basmakeup, ansiktsform, ögonbryn och ögonmakeup. Det beror då på att kinderna ger stöd för huden så att det ser mer uppstramat upp. Hur som helst, vare sig du har eller inte har tendens till dessa kattliknande ögon är det lätt att fixa med hjälp av ögonsmink. Välj först en färg på ögonskugga som passar din ögonfärg.


Jag vill lära att sminka mig, båda vanlig vardagssmink och lite mer festligt. Vet någon om det finns någonstans man kan gå och lära sig det, en kurs? Jag vill gärna gå ensam, så alltså inte en kurs med många andra, men privatlektion om ni förstår vad jag menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg