onsdag 12 december 2018

Dikt till min dotter

Searching for Les Mini? The mini - Find your perfect used car today on Mitula. Maskeradkläder, festartiklar och skämtprylar. Stort utbu Bra Priser.


Rolig kalasdukning, häftiga maskeraddräkter och fantastiska festtillbehör.

Till min dotter Du kom som en sol, fick min morgon att vakna och blommorna att blomma Du sprider sådan värme, ser saker med humor, och lockar mig till skratt Du är en klokar del utav mig, ser livet så klart när jag vandrar blind Genom dig har jag funnit mig själv, och vägen till mitt hjärta Jag är så lycklig att just du valde mig som. Dikt tillägnad min dotter - FamiljeLiv. Mitt hjärtans ängel som följer med mej till skydd och tröst i all min tid i medgång, motgång, i lust och kaos finns med för allti och ger mitt inre frid. Jag finns osynlig vid din sida.


Jag håller osynligt hårt din hand. En dotter kan förtjusa från början med sin charm. Och gärna blir hon buren av någon villig arm.

Men snart hon börjar tröttna på att bara vara rar. Och livet har så mycket som lockar och som drar. Den tiden går så fort från liten tjej till stor. Dock är hon alltid älskad långt mera än hon tror.


När du blir äldre hoppas jag att du kommer att förstå att åldrandet är ett privilegium som inte alla får ta del av. Jag skulle inte tacka nej till det. Tro mig, du kommer att vara tacksam för att vara där den dag du står där. Min älskade dotter , jag har älskat dig genom mina andetag sedan den dag du föddes. Jag heter Anna Wickström, och bor med min sambo Per och våra två döttrar Clara född -och Ida född -i Ulricehamn.


Dotter är jag i min mors hus, men regent är jag i mitt eget. För när skulle hon kunnat vara ärlig utan att göra sin mor ledsen - till ingen nytta. Min kärlek till dig är så himla stor. Jag vill aldrig skilja mig ifrån dig du min kära vän du har fått mig på fötterna igen.


Du har gjort mitt liv mycket bättre än för. Jag älskar dig jättemycket jag skulle kunna ge dig en hel blomsteraffär. Du är världens bästa flickvän som jag har.

Till min dotter vill jag bara säga att jag älskar dig innerligt och hoppas att du inte glömmer bort mig nu när du har hittat en mycket stiligare karl som står bredvid dig och håller din hand. Du lyser i din vita klänning och jag tror att alla här inne är avundsjuka på mig som har en sån fantastiskt fin dotter. Eftersom hela min värld har fått en annan nyans av just det andliga, så vill jag gärna dela med mig av detta, till alla er som tittar in i min nya blogg! Jag har ingen vana att blogga men, däremot älskar jag att skriva och skriver både dikter , noveller, låtar, barnböcker m. Något som jag också är intresserad av är att fotografera och då blir det gärna moln, natur och mat.


Att du valde mig till din mamma. Och få se alla dagar som du är glad. Utan det så lever inte jag. Vi har samlat flera fina rim och dikter till födelsedag.


Kolla också: Text till födelsedagskort – Citat om älder – Roliga grattishälsningar. Skicka födelsedagsblommor – Här hittar du bra erbjudanden. Födelsedagsrim – Dikt av 16.


Bland årets alla dagar finns en särskilt viktig dag – den dagen då du föddes som blev början. Igenkänning i mycket, väcker minnen och ögonblick till liv igen. Otroligt känslosamt och vackert skrivet.


Läs, ge bort och njut! Fantastiskt vackra dikter ! Dikter som man kan känna igen sig i ~ i alla livets skeenden. Jag kan varmt rekommendera den. Det här talet ska hållas till de makar som har varit tillsammans ett par år innan de gifter sig. Det passar dig som vill hålla ett traditionellt och uttrycksfullt tal till din dotter och hennes nyblivne make på deras bröllopsdag.


Du talar ömsom till bruden, ömsom till brudgummen, men också till dem båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg