måndag 10 december 2018

Dikt stark kvinna

Dikter till en kvinna. En dikt till kvinnan ! Här hittar du många dikter , som du kan använda för. Jag ville vi kunde mötas, du och jag, i glans av solsken och röda rosor en sommardag!


Till jordens ära skulle vi sjunga en hög sång om allt som i varandet växer.

Vi hade därför tänkt att skicka en liten present med ett litet fotokolage som kommer att stå på köksbordet när hon kommer hem. Till detta vill vi ha nån fin dikt som passar. Vi kvinnor , vi äro så nära den bruna jorden. Vi fråga göken, vad han väntar av våren, vi slå våra armar kring den kala furan, vi forska i solnedgången efter tecken och råd.


Jag älskade en gång en man, han trodde på ingenting. Han kom en kall dag med tomma ögon, han gick en tunga dag med glömska över pannan. Newsner ger dig nyheter som berör!

Från början var kalendern en hyllning till både män och kvinnor som gjort starka avtryck och gick då under namnet Årets kvinnor och män. Det ord kvinnor tycker minst om är ja, och när de säger det är det först sedan de har sagt nej. Då gäller ej det skäl, att hennes vett förkväves, Hon är då svaghets kärl och kvinna ej förgäves.


Men jag har hört att kärleken är starkare än tjocka murar, och där ligger mitt hopp, mitt enda hopp. Jag ber, försök riva dessa murar med fasta händer men varsamma händer ? Vem är jag kanske du undrar ? Jag är någon du känner mycket väl. Kärleksdikter - kärleksverser - dikter om kärlek.


En värderingsövning om kvinnor och styrka. Frågeformulär, pennor. Starka kvinnor är en värderingsövning om kvinnor och styrka. Starka , mogna kvinnor har ordet i sin makt, är passionerad och formas. De kommer att ha viktiga samtal om viktiga ämnen.


Du bör inte förvänta dig att hon kommer att finna sig i att du inte respekterar henne. Ingen kvinna ska tolerera att en man inte respekterar henne.

Dagens kvinnor är starka , självsäkra och vet vad de vill. Nu skulle byråkraten efter sina år i Ams (tillsammans med andra skrev han för övrigt dess historia) återvända till poesin. Samlingen hette ”Kråkorna skrattar” och nu hade han öppnat dörren till dikten på vid gavel. Jag gillar poesi men läser väldigt sällan dikter numer.


Desto mer i tonåren då bl a Maria Wine var en stor favorit. Och grattis till alla dina fina starka kvinnor ! Om jag kunde leva om mitt liv,skulle jag försöka begå fler misstag. Jag skulle slappna av,bli mjukare,jag skulle vara mer galen än jag har. En kvinna kan förlåta en man som försöker förföra henne, men aldrig en man som inte tar chansen när han får den. De ger varandra löften om trohet livet ut.


Nu börjar deras vandring, tillsammans skall de gå. Herre, vandra med dem. Gemensamt har de ansvar för den framtid de ska få. Det Gud har fogat samman för evigt skall bestå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg