onsdag 6 juni 2018

När blev jag gravid?

För att få fram förlossningsdatumet utgår vi ifrån menstruationscykeln och befruktningen. Estimera hur mycket du kommer öka i vikt under graviditeten Estimera hur mycket du bör gå upp i vikt under graviditeten. Beräkna datumet när barnet, till exempel du! När man väl blivit gravid så är man såklart nyfiken på när barnet kommer att komma. Utifrån din senaste mens så kan du beräkna ditt förväntade förlossningsdatum, vanligen förkortat beräkna bf.


Förlossningsdatum – så beräknar du ditt BF. Du får veta vilken vecka du eller din partner är i, vilket BF (beräknat förlossningdatum) du eller din partner har – och när bebisen blev till! Om du är gravid är du troligtvis nyfiken på när ditt barn kommer att födas.


Hur väl stämmer detta? Besvara de två frågorna nedan och låt oss beräkna det mest troliga födelsedatumet. Här kan du räkna ut när du blev gravid och vilken dag bebisen beräknas födas.


Räkna ut din graviditetslängd med hjälp av första dagen på sista mensen och få fram trolig befruktning, graviditetsvecka samt beräknad förlossningsdag. Som medlem på Familjeliv. Där sparas din graviditet och du kan justera beräknat förlossningsdatum (BF) efter ultraljudet, göra egna noteringar och lägga upp bilder. Kan man räkna ut precis när bebisen blev till? Jag väntar mitt första barn december, betyder det då att jag blev gravid mars?


Och den räknade ut från sista mens första dag, men då hade den satt fel datum på befruktningsdatum. Vi myste den Mars, och sista mens var mars. Och då borde ju befrukningen blivit till då? Men om man knappar in allt som det står men dagars menscykel, så är jag beräknad december och befruktningsdatumet skulle vara den Mars? Jag rekommenderar att sluta med p-piller i samband med att kartan naturligt tar slut, och du inväntar den hormonella månatliga blödningen.


Sedan låter du det gå en månad för att just få koll på att den vanliga menstruationen kommer igång igen. Då är det också lättare att beräkna befruktningsdatum och så vidare. Hej, är det någon som vet hur man ändrar datumformatet i följande script samt tar bort snedstrecken i datuminmatningsfältet. Har gått efter det hela tiden och ju närmare det kommer, desto säkrare blir jag på att det är det rätta bf:t.


Enligt uträkningen baserad på BF enl. UL ska jag ha blivit befruktad den maj. Jag testade positivt den juni, alltså dagar efter. Vi blev ju flyttade två veckor efter UL och det känns väldigt mycket. Många frågar om det sk BF-datumet, beräknad födelse, som bestäms under ultraljudet.


Ofta handlar det om att datumet inte stämmer överens med det datum som barnmorskan kom fram till med hjälp av första dagen på sista mensen. Och vår bebis är beräknad till ganska exakt veckor efter det tillfället jag hela tiden trott varit själva befruktningen. Dvs en heeeeelt normal graviditet!


När gjorde jag ägglossning? Ta reda på när du blev gravid genom att lära dig om ägglossning, befruktning och implantation under en kvinnas. Novalis utveckling: ️Hennes viktkurva har gått spikrakt upp sen vecka och hon har gått upp minst 500g varje vecka tills nu då hon är nere på 300g på en månad.


När blev jag gravid?

Om man då tar och lägger till veckor på ditt beräknade befruktningsdatum så stämmer det väl ganska väl med att han kommit hem? Och oavsett så är graviditetslängden individuell - jag räknar till exempel med att jag passerar beräknat förlossningsdatum med råge eftersom jag gjorde det förra gången. Men du kan komma fram till en bra antagning om när ditt befruktningsdatum var. Leveransdatum beräknas baserat på en graviditetsperiod på i allmänhet veckor.


Om du vet förfallodatum, beräkna veckor tillbaka. Det är din uppskattade befruktningsdag. Jag sa att beräknat befruktningsdatum är okt. P-datorn tror det för att jag registrerat att vi haft sex senastående den okt.


När blev jag gravid?

Jag har glömt att registrera sex i p-datorn sedan dess. Har inte tänkt på att göra det, eftersom de mest e natural cycles man ska knappa in massa data i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg