torsdag 28 september 2017

Certifierad handledare i sorgbearbetning

Du får hjälp med ditt sorgearbete med hjälp av en beprövad metod för sorgbearbetning. Om du i ditt arbete möter sörjande erbjuder vi även handledarutbildning i sorgbearbetning. Uppföljningsdagen är ett stöd och ett steg på vägen mot fördjupningskursen. Till din hjälp får du en komplett kursmanual med lärarhandledning och övningsuppgifter för dina deltagare.


Sorgbearbetning innebär att finna en ny mening att leva, utan att vara rädd för att bli sårad igen.

Uppstår frågor efter kursens slut ingår kostnadsfri handledning utan tidsbegränsning. Den går ut på att förlösa smärtsamma känslor som uppstår i samband med sorger, förändringar och förluster. Jag är också utbildad i Hypnos, samt olika tekniker för att bearbeta trauman, samt har hjälpt många klienter ifrån hela Sverige i terapeutiskt arbete och är även auktoriserad hälsorådgivare med specialfokus på näring för hjärnan.


Läs vad kursdeltagare säger om hur de har upplevt kursen, tryck på länken Referensen på höger kolumn. Nedan finner du några av de handledare som vi har utbildat. Jag som driver Sinnesvy är diplomerad hypnoscoach, certifierad NLP-Practitioner och certifierad handledare i sorgbearbetning.


Det innebär att jag dagligen tar emot människor som av olika anledningar behöver hjälp att övervinna sina mentala hinder och blockeringar. Förra veckan slutförde jag utbildningen i sorgbearbetning.

Tack till Anders Magnusson för skapandet av ett så fint center som institutet för sorgbearbetning är och tack Susanne Nilsson för den fantastiska kursen. Nu ser jag fram emot att föra den här kunskapen vidare. Redan när jag gick på gymnasiet och läste till barnskötare så började mitt intresse för människor.


Människors utveckling, hur vi fungerar och finns det någon enkel väg mellan förnuft och känsla. Första tillfället presenterar vi oss kort för varandra, går igenom programmets upplägg, delar ut kursmaterial, bok och första hemuppgift. Certifierad handledare i sorgbearbetning. Då är det förmodligen så att du är en av dem som. Civilekonom, teolog, idéhistoriker, författare, certifierad handledare i sorgbearbetning samt före detta revisor och skatteinformatör.


Jag vill inspirera och motivera dig och din personal med min egen livsresa och den senaste forskningen inom motivation och psykisk ohälsa. Livet ter sig olika för oss alla och ger oss olika förutsättningar. Ibland tar vi till olika strategier för att bäst överleva eller hantera kraven från omgivningen. Dessutom är jag utbildad i KBT, Kognitiv Beteendeterapi. Livet har även sett till att jag praktiserat ett antal ”intensiv-kurser” i ämnet och är det något jag vet vid det här laget så är det att delad börda är halverad börda.


Kurslitteratur och kursmaterial ingår i kursavgiften. Grundformatet för en grupp är tio tvåtimmarsmöten som hålls en gång i veckan. Programmet kan också genomföras individuellt.

Då delar Du enbart Din historia med mig som är certifierad handledare i sorgbearbetning. Då långsiktig framgång är viktigare än att kursen ska gå fort är min rekommendation att vi ses en gång i veckan i åtta veckor. Hej mitt namn är Monique Berendsen jag är certifierad handledare i sorgbearbetning. Jag hjälper manniskor att få känslormässig läkning efter en förlust. Jag arbetar som borgerlig officiant och sångerska i Stockholm.


Jag är även certifierad handledare i sorgbearbetning. I mina kurser har du möjlighet att bearbeta din sorg i grupp eller enskilt. Välkommen att kontakta mig med dina frågor.


Inom ramen för sorgbearbetning erbjuder jag: Individuell kurs i sorgbearbetning. Under kursen får du handledning och verktyg till att kunna förlösa sorg. Jag är certifierad handledare i sorgbearbetning och handleder dig enligt programmet för sorgbearbetning.


Känn dig välkommen att kontakta mig med dina frågor. Kursen är på veckor à min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg