torsdag 25 maj 2017

Hur länge ska man vänta efter första dejten

Se foton på gamla klasskamrater! Hur länge ska man vänta på ett mess efter en - expressen. Där görs en första bedömning av de besvär du har. Den anger också hur länge du som längst ska behöva vänta på att få den vård som du behöver.


Men det svarar ju inte på frågan hur man ska vara på första. Så när ska man höra av sig efter dejten ?

Andreas: Det beror på hur bra dejten gick, och hur intresserad den andra personen verkar vara. Om ni hade en bra dejt och du tror att ni båda är intresserade tycker jag att du ska ringa kvällen efter dejten. Hur hade du gjort senare när dejten är klar om hon ska flytta utomlands några månader precis efter ? Det känns ju lite desperat om man ska fråga henne om man får hålla kontakten medan hon bor utomlands.


Man behöver inte alls kyssa varandra första dejten även om det känns rätt. Känner man direkt att det är rätt så kan man börja med att närma sig varandra och kanske lägga handen på den andres arm osv och se om man får något gensvar. Känna efter längden på kramen när man ska skiljas åt osv.


Jag tror det hela med inget sex på första dejten handlar om att man ska utesluta dom som bara är ute efter sex. Fast det funkar inte riktigt tycker jag då vissa gillar jakten och tröttnar när dom väl erövrat.

Min pappa sa alltid till mig att om en kille verkligen gillade mig skulle han jobba för det. Gnistan fanns inte riktigt där, tyckte du. Men tänk om den andre tänkte annorlunda? Hur vet du hur du ska bete dig efter första dejten , och vad kan du förvänta dig från din dejt? Var ärlig med dig själv.


Studien visar hur män föll för kvinnor när de talade om sig själva i termer som ”jag” och ”mig”. Kvinnor å andra sidan föll för män som imiterade deras skratt, dvs. De uppskattade också när männen avbröt för att ställa intresserade följdfrågor och använde ordet ”du”. Vem skall egentligen ta första iniativet efter den första dejten ? Den första dejten är avklarad men vem skall höra av sig först ? Vad är det som gäller egentligen och varför poppar dessa tankar upp i huvudet efter den första dejten.


Att inte visa att man är intresserad om man är det och vänta på att den andra ska höra av sig. Om man är intresserad så är det väl bara att ringa när man känner för det och inte ta så allvarligt på det. Blir den andra glad så är det ju bra att jag ringde och blir den inte glad så är det okej då med. Om jag har varit på en dejt, den första , och allt kändes bra, hur länge ska jag då vänta med att ringa henne? Denna fråga är jag naturligtvis inte ensam om.


Ska man vänta någon dag, för att inte verka alltför angelägen? Att gå till en bar eller restaurang är det vanligaste misstaget dejtare gör liksom att låta den första dejten dra ut för länge på tiden.

Enligt henne finns det sju enkla regler att hålla sig till för att maxa förutsättningarna att få till en fortsättning. Nyheterpratade med Charlotte Sander , som är relationsexpert och samtalsterapeut och driver sajten relationsexperten om hur länge man bör vara singel, innan man börjar dejta igen efter ett uppbrott. Det finns hur många oskrivnaregler som helst på dejtingmarkndenoch att förstå sig på vad manska och inte ska göra på första dejtenkan vara svårt. Den eviga frågan kvarstår dock, om man kan ha sex på första dejten.


Numera har de flesta hört talas om att sex på första dejten förstör alla vidare chanser att få träffa den personen. För att inte skynda in i något och för att få lite tid för sig själv innan man ger sig ut igen är viktigt för läka efter ett uppbrott. Det kan vara bra att jobba på sin egen personlig utveckling innan man ingår i en relation. Frågan är hur länge man ska vänta ? Man får nog gå på magkänslan och känna efter när det känns. Vill man ligga på första dejten får man så klart göra det.


Så länge båda vill och är med på det. Jag ser fördelar med att ligga direkt men jag ser också fördelar med att vänta. Hur ska man egentligen hantera situationen på bästa sätt? Det är helt enkelt upp till var och en.


Han hör inte av sig – bli aktiv själv. Det finns en förlegad dejtingregel om att vänta i tre dagar innan första kontakten efter en dejt, vilket kan vara anledningen till att du inte hör av din dejt. Har du tröttnat på att vänta på att din dejt ska höra av sig finns det.


Vissa funderar på om man är duktig att vänta med att ha sex först vid. Vissa sms-ar inte sin partner efter första dejten ,.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg