tisdag 23 maj 2017

Ensamheten knäcker mig

Peruker av hög kvalitet - Peruker - Snabb leverans! Ensamheten kväver mig. Då blir ensamheten en påminnelse om sorgen eller konflikten och om den samvaro man en gång hade, men som man förlorat.


Search in Terapisnack. Berätta om din ensamhet och hur du upplever den – chansen är stor att du upptäcker att du inte alls är ensam, utan att flera har det som du.

Bjud in dig själv till vänner. Enligt mig så är ensamhet den största faktorn till olycka. Den knäcker oss, den går emot vår mänskliga natur.


Vi är sociala varelser som behöver kärlek, närhet och ett behov att vara någon. Känns bra att veta att man inte är ensam om ensamheten. För min del är det på flickvänsfronten jag lider mest.


Hoppas innerligt att det går bra för dig och mig och alla andra i världen som har liknande situationer.

Det är sådant här som händer, man får en depp-period. För vissa tar den någon vecka och för andra år. Den totala fullkomliga ensamheten , den jag hanterar, härdar ut och rent praktiskt klarar av, den knäcker mig bryter långsamt ner mig psykiskt.


Känner igen mig exakt ensamheten blir smärtsam och livet overlkligt hur kunde det bli så här och resten av släkten är i relationer och familje strukturer vad har vi för samhälle där allt bygger på att roffa åt sig någon och äga och älska varann. Vi andra då lever i tystnad och hjälplös känslomässig ensamhet. Idag gör jag allt ensam. Och inte känner jag mig som ett offer för det men saknaden efter kärleken och gemenskapen, ett sammanhang finns nog alltid med mig.


Eftersom jag nu också vet att värdesätta mig själv mer så tar jag inte vem som helst och det gör ju också att sannolikheten att hitta någon minskar. Kan ensamhet bli en ond cirkel? Ja, men jag har bestämt mig för att inte ge upp, utan pusha mig själv.


Men det är klart: Om jag hör av mig till folk och det råkar vara några som inte svarar kan jag känna mig osynlig. Relationer Vi har alla relationer. En del har få, en del har många - somliga relationer känns livsviktiga, medan andra kanske rentav känns tärande.


Något jag inte önskar någon att få uppleva, skriver insändarskribenten. För ja - det är en sorg. This video is unavailable.

Jag lade detta under sorg. Vendela har alltid känt sig ensam. Hon har aldrig upplevt en fördjupad relation. Tanken med att vara två är ju att man inte ska vara ensam, helt själv, då kan man ju lika gärna vara singel.


Men kanske det är så att din partner inte förstår att du känner dig ensam i ett förhållande. Det kanske är dags att tala ut och säga jag känner mig ensam. Identitet och tillhörighet är viktigt och jag är och kommer innerst inne att förbli en ”ensamhetar”.


Den ensamhet vi talar om är ensamheten som fyller dig, en positiv ensamhet för dig, en som inte sårar dig eftersom den är helt och hållet välkommen och accepterad. När jag väljer att vara ensam känner jag mig inte ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg