fredag 24 maj 2019

Varför är man otrogen mot den man älskar

Att man kan såra denna person mycket! Varför vara otrogen då. För mig så är det helt omöjligt eftersom jag inte KAN attraheras av andra män om jag är kär.


Jag kanske kan se att någon ser bra ut - men steget är milslångt därifrån till att vilja ha sex med. Nä, det är en helt annat sak.

Men på något sätt känns det iaf rätt konstigt om man inte ens har dåligt samvete över att man ljugit och bedragit den man älskar. Blir du sviken gång på gång är det bäst att lämna relationen” Hur går man vidare? Det var din partner som var otrogen mot dig. Du provocerade inte fram otrohet och förtjänade inte att bli bedragen – det är den otrogna som skulle handlat annorlunda, inte du. Det är helt sjukt, men jag går igång på att vara otrogen.


Det är något med det förbjudna som får mig att bli upphetsad. Jag var otrogen mot min flickvän minst fem gånger.

Jag hade jättedåligt samvete och berättade allt. Den vanligaste orsaken till otrohet är inre missnöje med relationen hos den som är otrogen. Något i personens liv eller förhållande är inte ok - otroheten blir starten på ett sökande efter det som saknas.


Hur ser man på otrohet i olika länder? Att vara otrogen mot sin partner har blivit lättare. Den notoriska otroheten är väsenskild från ”misstagen” Det finns också en form av otrohet som är notorisk, och som mest handlar om den som bedrar. Man kan ha en så otrygg anknytning från uppväxten att man förstör sina parrelationer, när de börjar fördjupas – genom att vara otrogen. Det här är inget som sker medvetet.


Den bedragne har ett egenvärde. Den måste få chans att lämna och få veta sanningen för att kunna göra val. Att inte berätta är inte respekt. Dessutom håller sällan relationen med den man är otrogen med pga samma anledningar, dvs lögner som man vet att den andre är kapabel till.


Och skälen till att bryta löftet till sin partner varierar. Det är svårt att svara på varför man är otrogen , men det finns vanliga anledningar till varför människor är otrogna som vår relationsexpert berättar för dig om i den här artikeln om otrohet! Hade tyckt att det vore perfekt om man kunde lösa det så.

De första gångerna man har sex med någon är ju magiskt på ett sätt som jag inte kan uppleva i alla fall efter år tillsammans-även om vi har det jättebra. Min man är däremot av en helt annan åsikt, man har bara sex med den man älskar. Så var han som singel också. Jag håller med dig helt och hållet.


Man är två i förhållandet och därmed borde det vara i bådas intresse att söka finna en lösning. Men om den ene går bakom ryggen på den andre och är otrogen , har den därmed tagit beslutet ifrån sin partner och inte låtit denne själv avgöra vad som bör göras åt situationen. Har ni delad ekonomi kanske du får göra vad du vill med dina pengar, men om ni delar, eller gemensamt sparar ihop till en ny bil, resa eller bröllop – och du bränner din del på nätshopping eller utekvällar – då har du brutit din del av avtalet och svikit din partners förtroende. Det kan vara så att man själv vill ha det så.


Man får bara vara med om det trevliga. Slipper tvätta hans kalsonger och allt annan slentriant som det blir i ett förhållande. Den som inte vill ta ansvar för sina val, sårar den andra så att denne gör slut. Eller så kan man vara otrogen för att bevisa för sig själv att det här funkar ju inte längre. Den som är otrogen vill, och tycker sig även ha rätt till att, styra relationen.


Min fru är orolig att jag ska lämna henne, och det går mig att vilja vara otrogen. Det är naturligtvis omöjligt för oss att förutspå om din partner är otrogen i ett online test. Vad vi har gjort är att vi har matchat beteende som är vanliga vid otrohet för att på det sättet skapa en riskprofil.


Testet gäller inte enstaka affärer utan handlar om att din partner har någon vid sidan om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg