måndag 20 maj 2019

Korta citat

Här är listan över korta citat från olika människor som har inspirerat andra till storhet i sina liv. Människor bakom dessa citat har levt sina liv fullt ut. De har inspirerat, motiverat och gett andra en förståelse för livet.


Eftersom de också är korta är de otroligt lätta att komma ihåg. Förstör aldrig en ursäkt med en. Bara för att de är korta innebär det inte att de inte är bra eller inspirerande.

På den här sidan hittar du många korta citat som perfekt fångar vad de vill säga på mindre än ord. Det är korta citat som inspirerar, motiverar och hjälper dig att förstå ditt liv. Ibland stöter man på jobbiga hinder i sitt liv. Det kan vara en konst att se vardagens alla små guldkorn, men kanske är det just den konsten som är nyckeln till lycka… Här delar jag med mig av kloka, tänkvärda och roliga citat som jag stött på genom åren.


En stor lista med korta citat ! De kan vara bra att ha med sig i livet och hjälpa dig på resans gång! Tipsa dina vänner om dessa korta citat också. Ett citat om att hantera och besegra sina rädslor.

Jag ser ingen mening i att läsa. Citat om att inget är omöjligt. Det viktigaste är det viktigaste. Fantasi är viktigare än kunskap. Humorn är Guds leende på jorden.


Vanligt sunt förnuft är inte särkilt vanligt. Också i lexikon kommer arbete. De används på alla språk, men på vår hemsida har vi översatt alla utländska citat till svenska.


När vi översätter från ett språk till ett annat har vi försäkrat oss om att behålla det ursprungliga budskapet med citatet. Om du behöver korta ner citatet markerar du avbrottet med tre punkter. Observera att det ska vara mellanslag både före och efter de tre punkterna.


Ordspråk om Liv och citat om Liv - Sveriges största samling ordspråk och citat ! Livet är för viktigt för att tas seriöst. Jag är ute efter lite kortare citat av alla det olika slag. Korta citat Jag söker inte, jag finner. Dela mer än gärna med er av era citat och ordspråk, men de bör vara av det lite kortare slaget på ett par ord bara.


Alla morgondagens blommor gömmer sig i frön som sås idag.

Kinesiskt ordspråk ∞ I don´t stop when I´m tired. But I´ll be damned if I´m not trying my hardest ∞ Change “I can’t” Into. I may not be the fastest.


Behöver du förslag för roliga citat om jobb? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera roliga citat om jobb som får dig att skratta. Jag pratar om väldigt enkla citat , korta , simpla men ändå som betyder så mycket för dig just den stunden. Igår läste jag här på forumet: Du har inte förlorat förrän du har gett upp och det hjälpte mig igenom hela kvällen!


Fram med dessa så, supersimpla citat som kan få en att inse så mycket! Astrid Lindgren- citat vi aldrig glömmer Created. Roliga ordspråk och citat Ordspråk och citat lockar ofta till skratt.


Här har vi samlat några av våra favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg