fredag 24 mars 2017

Jobbgarderob

Tidiga morgnar kan dagens klädval kännas som en svår utmaning. Nytt år och ibland kan man behöva uppdatera jobbgarderoben. Här kommer ett kollage med en. Karriärkvinnans jobbgarderob.


I dag vill jag prata om kontorskläder och varför det är så viktigt att tänka på sin jobbstil om man vill göra karriär. Efter sommar och semester är det dags att se över jobbgarderob en.

Med ljusa och färgglada plagg fixar du en sommarfin stil på kontoret. Vi spelade in en garderobsspecial, i min jobbgarderob ! Den är ju betydligt roligare än den deppiga hemma som nästan är helt utan tyll. När mina klienter behöver hjälp att uppdatera sin jobbgarderob brukar jag fråga dem om vilken företagskultur som råder på deras arbetsplats. Sedan tittar jag på vad de själva har för stil och – kanske det viktigaste av allt – vad de vill förmedla i sin yrkesroll. När mina klienter ber mig om hjälp att uppdatera sin jobbgarderob brukar jag be dem om att se sig omkring på sin arbetsplats – vilken företagskultur råder?


Och det viktigaste av allt, vad vill du förmedla i din yrkesroll? Det säger Bernardica Bröddén, stylist och personal shopper på bland annat Emporia.

Vi bedöms efter hur vi ser ut, så. Det motsvarar att procent av orden är vanligare. Jag uppskattar att du skriver om rea-shopping! Det är alldeles för mycket skam i att handla nuförtiden synnerhet rea.


Jag var ute idag på massa olika butiker i Gbg. Det är viktigt att även jobbkläderna är bekväma för att man ska orka hela dagen. Till exempel en kavaj av mjukt sweatshirt material. Snyggt och klätt men ändå skönt, en av mina favoriter att ta till. Jag ger dig här mina bäst tips för en jobbgarderob som är lika fantastisk som du är!


Här har ni min investering för hösten. Ett par strikta klackar som trots allt är bekväma och adderar det lilla extra till min jobb-outfit. Investera stilsäkra plagg som är enkla att kombinera till redan befintliga jobbgarderob.


Polotröjan, pilotjackan och den klassiska kamelfärgade rocken är tre av plaggen som garanterat ger dig en modern höstlook. Moderedaktör Martin Hansson hjälper dig att hitta din höststil och tipsar om snygga höstplagg i butik just nu. Ge din jobbgarderob en blandning av sött och salt.


Bär den moderna kavajen kombinerad med en feminin knytblus i säsongens färgpalett. Vad behöver man i sin bas- jobbgarderob ?

Kanske en riktigt het skinnjacka och ett par coola stövletter. Eller så gör du tvärtom och utgår från ett par byxor i skinnimation som bärs med mjukare plagg som en topp i genombruten spets eller en stickad tröja. Det här är även ett märke för dig som vill uppdatera din jobbgarderob med toppar och byxor som ligger rätt i tiden.


Karin, en 27-årig kjolfantast med kärlek till svarta kläder, vippiga kjolar och allt för dyra doftljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg