onsdag 9 oktober 2019

Scä behandlare

Scä behandlare

Genom att surfa vidare på vår webbplats godkänner du detta. Du kan komma till oss på remiss eller söka själv genom att göra en egenanmälan via vår hemsida, vänligen se länk ovan. Hos oss finns behandlingsalternativ inom öppenvår dagvår heldygnsvård och internetbehandling. Vi erbjuder individualiserad vård och följer dig genom hela.


Jag trivs OTROLIGT bra med min behandlare , gillar eget ansvar och att dom litar på en där (jämfört med Mando). Alla behandlare och patienter är hur gulliga som helst och man stöttar varandra i gruppen till att bli friska när man har det lite extra jobbigt. När vi har tagit emot din egenanmälan kallas du till ett första besök hos en av våra behandlare inom dagar. På första besöket går vi genom dina nuvarande problem, din bakgrund och eventuell tidigare behandling. Vid bedömningen använder vi oss av Riksät som är ett nationellt kvalitetsregister för ätstörningsbehandling.


Just det, jag vet inte om ni som gått på scä känner igen er i det här. Typ avbokade tider efter avbokade tider? Svårt att få tag i era behandlare ? Det hände mig på Scä men aldrig på capio. Jag kunde ringa till capio för att prata med läkaren tex, sen ringde hon upp mig om hon inte kunde prata.


Jag är år och har vart inskriven på SCÄ sedan tidigt i februari. Jag hara gått på massa olika behandlinga där – till en början gick jag hos det mobila teamet där man har två behandlare som man hade samtal med samt att de tog puls, vikt och bloddtryck vid varje besök. Utvecklingen av behandlingsprogrammet baseras på användarcentrerad design vilket innebär att slutanvändare, dvs behandlare och patienter, är involverade i utvecklingsprocessen. En del behandlare blir provocerade, andra skrämda, någon blir arg och en annan rädd.


Så fungerar sällan andra sjukdomar. Behandlare brukar då se att det är en frisk människa bakom sjukdomen. Med just ätstörningspatienter kan det vara raka motsatsen, vårdpersonal har svårt skilja sjukdomen från personen. Mottagningen erbjuder individuella samtal, familjebaserad.


Men, så har jag andra problem också. Idun innebär att man är på dagvården måndag-fredag 09. Under veckorna på Idun så har man ett dagligt samtal med sin behandlare. Jag har gått på SCÄ i snart två år nu och innan dess var det capio i drygt månader med inläggning och dagvår en vända på BUP han jag med däremellan också. Vad jag menar med ärlighet är att ingen kan hjälpa dig om du inte är ärlig mot dina behandlare och mot dig själv.


Behöver du förbereda dig för en arbetsintervju eller löneförhandling? Prova att kolla din lön och se den allmänna lönenivån för profiler som din. Familjebehandlare till öppenvårdsenheten. Verifierade arbetsgivare.


Scä behandlare

Ett gratis, snabbt och enkelt sätt att hitta ett jobb med 50. Stockholms läns sjukvårdsområde SLSO, Familjerådgivare. Mamma sa då att M hade bokat in oss klockan 13. Herre gud vilken fantastisk behandlare hon är. Vet inte var jag hade varit utan henne.


Jag tog en dusch, vi åkte till mammas jobb och lämnade lite grejer som hon annars skulle gjort på jobbet idag och sedan åkte vi till SCÄ. Det var med både min läkare och behandlare. Bevakning av lön aktiverad. Vi kommer skicka en pushnotis till dig nästa gång löneläget som Familjeterapeut uppdateras, detta sker normal sett gång per år. Vi har bett om att få göra det en gång i veckan för att inte tappa vad som är en normalportion (för sonen).


Scä behandlare

I den valda artikeln för denna fredag har en tysk forskargrupp studerat effekten av digitalt stöd efter utskrivning från heldygnsvård. De använde en relativt smidig applikation som heter ”Recovery record” som finns för både iOS och Android telefoner. All kommunikation sker krypterat och säkert mellan patient och behandlare via appen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg