onsdag 21 februari 2018

Kommer jag någonsin att träffa någon

Jag ser väldigt bra ut och har egentligen inga problem att få killar på kroken men problemet är att tiden till att faktiskt träffa någon knappt finns. Jag har barnet 1, föräldrar som bor i andra kommuner så barnvakt är ganska svårt. Förstår inte hur jag någonsin ska kunna träffa. Kommer jag någonsin träffa någon ny? För att du ska må bra på egen han men också för att när du desperat längtar efter att träffa den stora kärleken blir varje ny dejt en smått outhärdlig prövning.


Och varje halvdan dejt ett jobbigt misslyckande.

Sluta ställa frågan Varför träffar jag aldrig någon ? Jag tror inte jag träffat någon som upplever att de lever i en perfekt relation men du menar att det inte känns helt rätt så är det en helt annan sak. Hur du ska välja att göra måste du bestämma själv. Hade du velat att någon fortsatte träffa dig trots att det inte var helt rätt så kan så klart du göra samma sak.


Jag vet hur det känns att bli behandlad på det sättet, och jag vet att jag ­aldrig någonsin kommer att utsätta en annan människa för det. Om jag ska släppa in någon i mitt liv, då ska det vara bra. Längtar du efter att träffa någon ? Ja, det ser jag jättemycket fram emot.


Jag har aldrig känt mig redo sedan tjejerna kom , och nu är jag extremt skeptisk till att jag någonsin kommer känna mig redo.

Det är så stort, att träffa någon , bli kär och leva lyckliga tillsammans. Men att träffa någon med barn är ännu större eftersom precis allt ska klaffa! Sanningen är att jag kämpat i flera år med att ta mig ur ett extremt destruktivt förhållande, men det vill jag ju inte berätta för alla.


Jag vill inget hellre än att träffa någon men jag vet inte ens hur man hittar en dejt (om man inte nätdejtar, men mitt ex scannar alla nätdejtingsajter så det vågar jag inte). Jag har kommit över honom, men nu har jag ett sjukt närhets behov. Jag kan ta det, men rädslan att han ska träffa någon annan ligger dock som en svår ångest över mig. Jag har aldrig upplevt den intimitet och närhet med någon förrän jag träffade honom, och då har jag ändå både långa och korta förhållanden bakom mig.


Men jag ska erkänna att jag inte vill att han ska träffa någon ny, jag vill inte att han ska må bra, jag vill att han ska lida. MEN jag vet innerst inne att han mår fruktansvärt dåligt, att han är en sargad själ och att han den dagen han tar tag i sitt liv, om han nu någonsin kommer att göra det, så kommer han få det riktigt, riktigt jobbigt. Ta ett litet steg i taget, och försök att hålla huvudet högt även när det ibland blir ett steg bak. Enda sättet att bli lycklig igen är.


Tips på att komma över ett ex. Bildkälla: Shutterstock. Ibland kan det kännas som att man håller på att gå under på grund av smärtan eller som att man aldrig någonsin kommer att sluta gråta. Det så är viktigt att komma ihåg att smärtan är vägen, och smärtan är också vägen till läkande.


Annars har jag inte så många råd utom att släppa taget och vänta in det, för så småningom så kommer du att få uppleva riktig kärlek. Du kommer dock träffa på många idioter, och det ska du ha klart för dig så att du inte blir väldigt besviken om saker inte riktigt går som du vill. Hoppas att jag var till någon hjälp i alla fall.

Jag har inte hört något från henne sen dess och ibland hoppas jag att hon ska kontakta mig, men samtidigt så vill jag inte det och förstår att det inte kommer att hända. Det tragiska är att det där med henne har varit det närmsta till ett förhållande jag någonsin vart och om så är fallet, då kan jag liksom säga hejdå till några chanser till ett förhållande. Tänk strategi och taktik, för faktum är att du kan påverka ditt kärleksliv mer än du tror, och bästa sättet att träffa någon är att jobba på flera fronter samtidigt. Därför kommer här fem olika tips som hjälper dig att hitta kärleken.


Men det visade sig att han aldrig velat det. Om jag träffar någon ny kommer jag bli mycket misstänksam om han är motvillig en längre period till att fördjupa engagemanget på praktisk nivå. Att vi ville samma sak.


Det är inte för att jag nödvändigtvis VILL ha gemensam ekonomi, utan för att jag vet vad motståndet kan vara tecken på. Jag är på väg åt ett helt annat håll och har jag tur så träffar jag kärleken i framtiden och gör jag inte det så är det ändå ett betydligt bättre liv än att dela det med narcissist. För det är ett liv där ingenting någonsin kommer att bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg