fredag 21 april 2017

Citat om olycklig kärlek

Behöver du förslag för fina citat om olycklig kärlek ? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera bra citat om olycklig kärlek. Citat om olycklig kärlek.


Alla lyckliga familjer liknar varandra, varje olycklig familj är olycklig på sitt eget sätt.

I know I know, it takes time just wait, everyone says this right? Eftersom dessa citat om kärlek ofta kan relatera till dina egna känslor och behov, kan de användas på många olika sätt. Detta citat sammanfattar den tragiska känslan som obesvarad kärlek innebär.


Dessa citat handlar om lycka. Olycklig kärlek är en ensidig och intensiv känsla som kan få en enorm kraft. Det må vara romantiskt att älska någon med varje fiber av sin person, men när känslorna inte är besvarade så är sanningen att olycklig kärlek kan ta knäcken på en.


Vet inte om du kommer att hänga ut mig på grund av dessa ord och det var nog aldrig meningen att orden skulle hamna i dina händer men jag känner att jag inte har så mycket mer att förlora nu.

Jag behöver få ut det jag känner, söker en väg ut ur detta tomrum, behöver känna igen, behöver hitta glädje igen och är just nu vilsen. Håkan Hellström som går rakt in i hjärtat Håkan Hellström kan ge en gåshud som ingen annan. Baaam har listat citat som alltid känns extra mycket i hjärtat. Här är tio tecken på att du är olyckligt kär och forever alone – skoja. Gustavs tecken: Ensamhet.


Alltså inte bara att du är ensam och singel – för det får vi ändå utgå från att du är om att du är olyckligt kär. Men du vet den där känslan av att du är ensammast i hela vida världen? Den är rätt typisk för olycklig kärlek.


Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson. Den handlar om starka vänskapsband mellan två väninnor. Jag vet inte om det finns något recept men i regel är inte första impulsen är att skriva en kärleksdikt om man är lyckligt kär. Om du ska göra några sista försök, stäm gärna av med en vän. För du ska alltid respektera ett nej och olycklig kärlek har ett högt samband med stalking.


Vill du ha kvar personen i ditt liv? Om du bestämt dig för att komma över din olyckliga kärlek så får du bereda dig på att det kan bli tufft. Skicka med e-post BlogThis!

Den som har upplevt den vet detta och har känt det med hela sitt väsen. Det är även därför det är den tydligaste chansen vi har att lära oss dyrbara lärdomar om oss själva. Jag har skrivit så många texter om olycklig kärlek att jag ibland tänker att jag nog inte kan skriva mer om det. Att jag har på något vis sagt allt jag i varje fall själv kan säga om det. Fast, hoppas inte det.


Du sårar mig rätt mycket under dessa tider, det ända jag nu gör är att jag lider. Jag känner att jag älskar dig, undrar om du känner samma sak för mig. Livet blev mycket bättre när jag lärde känna dig, fast mina vänner säger nej.


Våra föräldrar, pojkvän, barn, husdjur, vänner etc. Kärlek är något vi alla vet om. Utan kärlek finns inget liv. Jag hoppas att du kommer att dela sjuka med de du älskar.


D et är inte bara vi vanliga dödliga som dagligen går omkring och tänker på kärlek och attraktion i alla dess former: Hur ska jag hantera olycklig kärlek ? Vad ska jag göra när kärleken är obesvarad? Frågorna är fler än svaren. Varför gillar jag just den typen?


Bekrivning av en olycklig kärlek : som att försöka nå en träbit i vattnet, men man når inte riktigt fram och ju mer man plaskar med handen dessto längre bort driver hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg