onsdag 29 april 2015

Födelsedagsdikt till dotter

Till all mognad och all visdom man får när åren går. Till att livet ditt berikats med ännu mera tid och till glädjen att få se allt det nya som tar vid För i dag är bara början på den framtid som du har. Så lev som du helst önskar i varje steg du tar.


Och gärna blir hon buren av någon villig arm. Men snart hon börjar tröttna på att bara vara rar.

Och livet har så mycket som lockar och som drar. Den tiden går så fort från liten tjej till stor. Dock är hon alltid älskad långt mera än hon tror. Grattis till härliga år Ungdom är ett fel som går över med tiden.


Flaggan i topp du är xx jämt än finns det hopp. Till skratt och skämt njut av dagen den är din vi önskar den blir jättefin. Den perfekta åldern är någonstans mellan att vara gammal nog till att veta bättre, och ung nog att inte bry sig.


Ett brev till min dotter på.

Dikt tillägnad min dotter - FamiljeLiv. Någon som vill hjälpa mig med en fin dikt till en. Till min dotter Hittade en dikt som passar mitt älskade barn, det är ingen födelsedagsdikt men den passar idag, i morgon och i förrgår och den passar henne. Vi har samlat flera fina rim och dikter till födelsedag.


Kolla också: Text till födelsedagskort – Citat om älder – Roliga grattishälsningar. Skicka födelsedagsblommor – Här hittar du bra erbjudanden. Födelsedagsrim – Dikt av 16. Bland årets alla dagar finns en särskilt viktig dag – den dagen då du föddes som blev början. Mamma inte resa bör ner till dig i vackra Höör.


Dan och Maggan har dock skäl Ronny från Rättvik kommer hack i häl. Klicka här för att läsa hela dikten. Varje år till denna dag Mer eller mindre skriver jag.


En liten söt och rimmande rad För att du skall bli så glad. Inför sin dotters 28-årsdag skrev Tammy Bleck ett brev till sin dotter. Kan någon hjälpa mig med en dikt till min dotters 18-årsdag?


Jag är jättedålig på det här med dikter.

Däremot fyller hon år på nyårsdagen och då ska hon få mina presentkort som jag har skrivit ihop här. En bra present, tycker jag. Då kan hon själv handla det hon vill ha.


Det brukar bli uppskattat. Min dotter fyller arton om drygt en måna men någon dikt planerar jag inte att skriva till henne. Inriktning : dikt till mamma, födelsedag dikt, födelsedagsdikt , grattis dikt, grattis mamma, grattis mamma på. En dikt till min dotter. Och ska hjälpa oss att dels vara barnvakt åt våran dotter men också fira sin födelsedag den 29:.


Min kärlek till dig är så himla stor. Jag vill aldrig skilja mig ifrån dig du min kära vän du har fått mig på fötterna igen. Du har gjort mitt liv mycket bättre än för. Jag älskar dig jättemycket jag skulle kunna ge dig en hel blomsteraffär.


Du är världens bästa flickvän som jag har. Nu har manuset gått till provtryck! Inom kort finns boken att beställa i Viberg förlag bokhandel och hos Adlibris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg