tisdag 21 april 2015

Hur funkar tinder

Tinder är Sveriges populäraste och bästa dejtingapp. Vi visar dig hur det fungerar och hur du kommer igång på min! Men hur funkar Tinder och vad betyder de olika symbolerna? När din profil är klar kommer appen visa dig andra användares bilder och profiler.


Tinder har blivit omåttligt populär och är idag den tjänst som miljontals singlar använder för att träffa sin nästa kärlek. Jessie har publicerat en video där hon berättar hur Tinder fungerar och vad du ska tänka på så att du inte gör bort dig. Hur funkar Tinder gold?


Behöver du uppgradera din Tinder ? Vad kostar Tinder Gold i en månad? Se alla svaren för det du behöver veta om Tinder Gold och Plus. På Tinder får tjejer hur många förslag som helst, vilket låter bra för dem, men i verkligheten ger det bara dem en skev syn på deras eget värde och de väljer killar som de normalt inte kan få, men de killarna vill inte ha dem egentligen och därför blir det bara knull och inget mer. Det har aldrig varit lättare att träffa människor.


Du kommer snart att upptäcka att många andra i ditt område letar efter den som är special precis som du är. Vissa dejtingsajter kan kännas alltför seriösa eftersom det tar lång tid att komma i gång, och man pratar länge innan man bestämmer sig för att ses, medan andra framför allt används för att hitta någon för kvällen. Så hur är det egentligen med Tinder : kärlek eller ligga? Tinder plus är en betalversion av appen som bland annat ger dig möjligheten att ångra ett val du gjort i appen.


Skulle du av misstag swipa bort en person får du alltså en ny chans. I vanliga Tinder har du en begränsning på hur många swipes du får göra. Den begränsningen tas bort. Du kan begränsa vad andra ser om dig.


Testade Tinder , tog ganska fort slut på brudar. Lite synd att man endast kan maximalt söka inom mils avstånd. Får se om någon svarar, hur fungerar det? Om någon som jag gillat gillar tillbaka så kommer det upp något om att skriva? Och är det då jag får betala?


Enligt Tinder räknar algoritmen in flera faktorer när den betygsätter användarnas populäritet. Vilka dessa är, förutom hur många svep åt höger jämfört med vänster du får, vill bolaget inte gå in på. En möjlighet är att det har att göra med antalet bilder och informationen du ger om dig själv i din profil.


Alla Tinder -användare kan skicka en kostnadsfri Super Like per dag. Tinder Plus- och Tinder Gold-prenumeranter kan skicka upp till fem Supervarje dag. Efter att först fått veta att ”Jag fanns på Tinder ” av en kollega så blev jag först sur, då mina bilder fanns där utan att jag själv hade gjort något. Sedan blev jag nyfiken om hur Tinder verkligen fungerar och hur det påverkar andra plattformar. Jag prenumererar på Tinder Plus eller Tinder Gol men det fungerar inte.


Jag kan inte aktivera Boost. Martin Borgs från Miltton Labs intervjuas. Brittisk familj drunknade i hotellpool. Jag har använt Boost men fick inte några matchningar. Exakt hur det fungerar går Tinder inte in på, men utvecklare Chris Dumler berättar lite mer för Fast Company.


Hur funkar tinder

Varje högerswipe är en röst kan man säga. Man säger att den här personen är mer åtråvärd än den här personen, oavsett om det var utseende eller en riktigt cool profil som motiverade swipen, säger han. Du behöver inte vara snyggast i världen för att lyckas med nätdejting. Det räcker att du har en bra Tinder bio och bilder som är tagna med eftertanke. Så, vad ska man skriva på sin Tinder profil?


Nedan kommer vi presentera några Tinder profiler som vi inte tycker du ska följa. När jag har pratat om Tinder med kompisar som har varit i förhållande och aldrig testat online-dejting så brukar de säga något i stil med ”Det är en sån där sex-app, eller hur ? Men Tinder kan vara mycket mer och anledningen till varför någon skaffar appen varierar stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg