onsdag 13 februari 2019

Sminktips foundation

Köp Foundation hos Svensk Hälsokost. Fri frakt, bra priser och snabb leverans! På KICKS hittar du de största varumärkena inom makeup och hudvård. För lyckad sminkning krävs en bra foundation.


Filtrera fram den ton du söker här. Gör den det – håll fast vid den foundationen.

Grundregeln är nämligen att en foundation ska smälta ihop och att den inte ska synas genom att ge någon egen färg. Pudret gör att din foundation fixeras och håller den på plats under hela dagen – och natten. Använd gärna en stor puderborste för maximal effekt. På det sättet får du ett jämnare, mer naturligt resultat och dessutom går det åt mindre foundation vid appliceringen.


Rätt teknik är dock a och o även här, så kolla gärna in denna tutorial för att få lite vägledning. Ett bra sminktips är att kanske bara ta bort lite blemmor och veck i ansiktet med foundation och sedan i stället lägga resten av sminket väldigt diskret. Fråga dig själv: Vill jag se ut som om jag är sminkad eller vill jag att folk ska tycka att jag är en naturlig skönhet?


Matta ögonskuggor, naturliga färger såsom beige och brunt, minimalt med makeup, rödbrunt läppstift och absolut inget puder, flytande foundation samt undvik skimriga skuggor som framhäver fina linjer. Vill man använda ögonskugga, välj en matt färg, blanka och glittriga skuggor lägger sig gärna i rynkorna.

Torrisar passar bäst i flytande och återfuktande varianter medan fet hy blänker mindre med i oljefria foundations. Har du akneproblem, prova en foundation som innehåller mineraler. Hjälp, min concealer är slut och det är kris!


SVAR: Kolla locket på din foundation ! Där finns det ofta foundation som har torkat och fått en tjockare. Ett supertips på hur du kan applicera foundation så att resultatet blir jämnare och finare! Jag har testat en ny foundation. Jag vet inte vad det är med mig men jag får dille på saker i perioder.


Förra året handlade bara om ögonskuggspaletter, innan dess var det concealer och nu är det foundations. Vet inte om ni tänkt på det men denna vecka på IG Story har jag glowat lite extra och en STOR del är just av denna foundation. Spana in det absolut bästa foundation -tricket någonsin. Brudsminkning rött hår Här kommer en brudsminkning som var såå rolig att göra!


Här får ni ta del av tips kring flera olika typer av sminkningar. Allt från smink tutorials till hur du lägger den perfekta sminkningen steg-för-steg. Det är alltid ett problem när man ska köpa en ny foundation för man vet aldrig om det är rätt färg eller hur man ska göra för att få redan på den rätta färgen. Så gör du en enkel sminkning – steg för steg.


De flesta av oss har för all del en önskan om att kunna lägga en daglig make-up där hela ansiktet framhävs. Förbered huden för din sminkrutin med ett lugnande serum. Den här favoriten lugnar känslig hy och har en vårdande effekt som på sikt hjälper dig att bli av rödflammig, känslig hy.

Grejen med foundation är typ A och O! Applicera före din dagkräm! Det och mascara skulle jag säga är de två makeup produkterna jag inte skulle vilja vara utan. Foundation jämnar till huden både vad gäller färg och ojämnheter, tar bort trötthetstecken och ger ditt ansikte en ”lugnare” look utan rödhet och mörkhet kring ögonen.


Nudh minerals rouger och solpuder är lite skimriga, men inte så pass mycket att det stör tycker jag. Sminktips behöver inte vara komplicerade. Allt om Mode har samlat enkla skönhetstips och sminktips som gör sminkningen så mycket lättare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg