tisdag 19 februari 2019

Påskdukning 2017

För att skapa en påskdukning finns det oftast ett färgschema man kan gå efter, precis som att grönt och rött förknippas med julen, så förknippas ofta rosa, ljusgrönt och gult med påsken. Pastellfärger är också en populär påskfärg. Påskhare i servett via Helena Lyth En snabb och effektfull påskdukning är att vika servetten som en påskhare runt ett ägg. Måla på ansiktet på haren och du är klar.


Denna gång hade jag ingen uttänkt plan med min dukning, utan jag började plocka med några saker och sedan tillförde jag annat som passade in.

Det fick bli ljusen som satte tonen tillsammans med ett fång av mina favorittulpaner Verona. Glasen satte jag fram sen, så att vi kunde skåla in påsken såklart…. Hoppas den blir fylld med livets goda, kryddad med härliga skratt och strösslad med mycket kärlek.


Stora och varma påskkramar från oss! Behöver ju inte vara så mycket mer än så, men jag tycker det blev lite charmigt ändå. Jag gillar verkligen att bjuda på helgfrukost med en massa på bordet att plocka själv av. Vi kommer att äta påsklunch redan imorgon eftersom det var den enda dagen då familjen kan vara samlad.


Bakom bloggen finns jag, Linnéa.

Tillsammans med min man Sebastian har vi två pojkar, Axel född -och Isac född -14. Vi bor med vår labrador Charlston i ett stort rött hus med vita knutar på landet. Påsk associeras oftast med kycklingar, ägg, påskliljor och sol.


Duka med pasteller eller naturfärger, färska blommor och ägg i alla möjliga former i påsk. Här är mängder med kreativ inspiration och tips till din egen. Det bästa med högtider är att få gå loss på dukningen, jag tycker det är så roligt! Just nu är jag inne i ett färgmood med kulörerna grått, blått, lila, svart och gult.


Påsk, för många betyder det god mat med släkt och vänner så bjud in till en härlig påskmiddag. Här är enkla tips till finaste påskdukningen. Påsk Duka med påskpyssel till barnen!


Det kan ta tid när de vuxna ska äta och prata – då blir det lite. En annorlunda och dekorativ ägghållare som ett fågelbo köpes på t. Sprid ut små söta kycklingar här och var som gör bordet mer levande. I dag är det påskdagen och vi håller på som bäst och fixar för påsklunchen.


Vill du ha tips på en enkel neutral påskdukning som tar noll och ingen tid? Denna variant är motsatsen till min tidigare pastelliga påskdukning som ni kan hitta HÄR.

Ofta krävs det ganska lite ändå för att få till en läcker och pastellig påskdukning. Se dock till att ha en neutral duk när ni har en färgad påskdukning annars blir det lätt för mycket sinnesintryck att ta in. Udda påsk tips: Gå på loppis och fynda som vaser och små detaljer att mixa in i övrigt blommande påskpynt. Kanske i sista sekunden men har ni ingen middagsbjudning kvar i påsk.


Påskdukning Jag är snabbt in med ett dukningstips i dessa påsktider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg