onsdag 6 februari 2019

Påskdukningar

Piffiga påskdukningar Samma stil som allti eller vill du pröva något nytt? Kolla in våra tre olika dukningar och få idéer för hur du kan få till stilen på ett enkelt sätt. Duka med pasteller eller naturfärger, färska blommor och ägg i alla möjliga former i påsk.


Här är mängder med kreativ inspiration och tips till din egen. Gör enkelt den sötaste och mest personliga påskdukningen.

Följ våra steg så har du snart din dukning klar och varför inte variera med olika blommor till dina. Letar ni billiga påskdukningar som ändå ser lyxiga ut? Sluta leta för här tipsar jag om de absolut bästa påskdukningar ni kommer finna. De är både kreativa, roliga, enkla OCH billiga att göra. Fixa den perfekta tavelväggen – expertens bästa tips.


Att sätta tavlor och posters tillsammans och skapa en tavelvägg är det perfekta sättet att göra hemmet. Vad som är populärt med påskdukningar , förutom tallrikar, muggar, påskdukar och annat man kan göra är att samla in påskris, eller tunna grenar från björkträd.

Med dessa gör du lätt en fin påskdukning, så länge du har lite vackra fjädrar och kanske några målade ägg! Nu äntligen är påsken här och kanske är det dags att duka påskbordet? Här har jag samlat lite tips på olika påskdukningar. Vilken stil föredrar du?


Blomstrande påskdukningar. Låt påskbordet blomma genom att dekorera med blommor. Hej, Härligt att ni har hittat hit till Linnéas Skafferi!


Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna. Allmänt, Dukning, påskdukning. Kan man säga att Påsken startar idag! Jag tycker vi gör det iallafall.


Visst är det roligt att duka. Eftersom att jag själv befinner mig ute på landet och inte hunnit med något påskpyssel i år eller själv ska hosta någon påskmiddag tänkte jag att vi denna påskafton ska. Här ligger snön tjock på marken men man kan inte annat än att längta tills den smält bort så man kan se vårblommorna.


Så tills dess får ni hålla till godo med inspiration på lite olika påskdukningar.

Små söta blommor planterade i äggskal stående i en äggkartong. Vi har använt snöre, men det går också bra med lite ståltråd. Förutom att hålla ihop dragspelt så ska här också tråden fästas så. Själv ska jag duka Pink passion PÅsk på påskafton jag och en vän ska ha RHW hollywood glam theme. Hoppas ni har en lugn och fin påsk!


Fotade lite inspiration till påskdukningar igår som jag tänkte visa er. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen – påsken måste inte gå i gult och grönt. Det får bli i tre delar.


Här är några exempel på påskdukningar i helt andra färger. Först turkost och blått. Dessa bilder kommer från Ikeas blogg Livet Hemma. Notera tipset på bordsplacering med kvistar, färgade ägg och en namnskylt av urklippta bokstäver.


Inspirerande påskdukningar. Känner du också att det är dags att börja planera inför helgens påskdukningar ? Påsken är runt hörnet, ett kvitto på att våren snart är här Ska ni ha några bjudningar? Här kan jag ge er tips på påskdukningar i jordnära färger och material från moder natur.


Hur gulligt är inte detta lilla konstverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg