tisdag 30 januari 2018

Bibel filmer för barn

En hemsida för barn och andra som har barnasinnet kvar. Svensk gammal långfilm. Skickas inom 2-vardagar. Serie bibeln en bibel för barn. Köp Bibel för barn av Karin Karlberg, Inga Wernolf, Lisa Östh på Bokus.


Boken har läsarrecension.

Jesus död kallas lösenoffret. Verbums Bibel för barn har delats ut i fler än en halv miljon exemplar under tjugofem år till fyraåringar, femåringar och sexåringar i församlingar runtom i Sverige. Bibel för barn har dessutom spridits i svensktalande Finlan på norskt bokmål, nynorsk, danska, finska, isländska, enaresamiska, nordsamiska, i Tyskland och på Grönland. Många barn var intresserade och nyfikna på vad som står i bibeln och i samband med det passade det utmärt att visa en bibelhistoria, såsom skapelseberättelsen.


SERIEBIBELN - Kristen hemsida för barn ! Efter filmen diskuterade vi även teorin om Big Bang, för att barnen skulle serveras två olika sätt att se på jordens skapelse. Kristen film , kristna filmer med kristet budskap från bibeln. Subtitles swe, eng och på många olika språk.

Lätt att älska, använda och anpassa. Ladda ner och titta offline! Den är trogen den ursprungliga texten och den har ett lättfattligt, vackert språk.


Följ med på en vandring genom bibeln utifrån barnens perspektiv. Ulf Löfgrens fantastiska bilder bjuder läsaren att kliva rakt in i bibeln och bli en del av det som händer. Film med kristet budskap.


En lång intressant video om den kristna rockgruppen Jerusalem finns längre ned. Hur kan lösenoffret hjälpa oss att klara av jobbiga saker nu? Tanken är att föräldrarna ska läsa dem tillsammans med barnen. Förlåt mig för att jag inte har brytt mig om dig tidigare. Alltid bra priser, fri frakt från 1kr och snabb leverans.


Jag bjuder in dig i mitt liv. Jag vill leva mitt liv med dig varje dag. TACK att jag får kallas ditt barn inte för den jag själv är utan för att du är min egen PAPPA.


Tack för att du dog för att jag skulle få leva tillsammans med dig. I detta livfulla äventyr, närmar sig barn Guds or samtidigt som de lekfullt tjänar poäng på att läsa och samla skatter. Jesu födelse, korsfästelse, död och återuppståndelse utgör grunden för en av världens största religioner – kristendomen.


Barn frågar om kristendom.

Det går också bra att hämta din bok på Enköpings församlingsexpedition, V Ringgatan Enköping. Någon har sagt: “Den här passar ju perfekt för Alphakursdeltagare” eller “Den här passar ju för folket på RIA” osv osv. I bibeln har vi både karta och kompass för vårt kristna liv.


För varje dag har en mening och plan. Lagom till 20-årsfirandet läste Mark Levengood och Henrik Johnsson in hela Bibel för barn. Nu kan du köpa den klassiska bibeln med ett tillägg: möjligheten att ladda hem en e-bok där du bläddrar uppslag för uppslag på dator eller läsplatta - samtidigt som du får berättelsen läst högt för dig. Och han är hu­vu­det för krop­pen, för kyr­kan, han som är be­gyn­nel­sen, förstfödd från de döda till att öve­rallt va­ra den främs­te, ty Gud be­slöt att låta all full­het bo i ho­nom och att ge­nom hans blod på kor­set stif­ta fred och förso­na allt med sig ge­nom ho­nom och till ho­nom, allt på.


Bibeln speglar olika världsbilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg