måndag 10 oktober 2016

Gillar han mig eller är han bara trevlig

En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Hitta rätt produkt till rätt pris. Jämför pris på kontaktlinser.


Men räcker det med att han är snäll? Det kan ju en bra kompis också vara?

Och hur vet jag då om han bara är trevlig och artig, eller om han FAKTISKT gillar mig ? Leta efter situationer där han inte bara beter sig väluppfostrat i allmänhet utan visar uppriktig omtanke. Fick intrycket av att han kanske gillade mig då han en gång skämtsamt bad mig att hålla hans hand för att han var rädd för det kommande provet. Deras studie visade att intresserade män skrattade mer under en date än icke-intresserade.


Ett genuint och äkta skratt lyser upp hela ansiktet. Blottar han dessutom tänderna? Då kanske du har det jakande svaret på frågan: gillar han mig ? De olika flirttyperna.

Flirtar han eller är han bara trevlig ? Nu har jag lagt honom på facebook och han började prata med mig. Jag gillar honom och han frågade om han kommer till mig. Det verkar mycket trevligt , men en lång distans förhållande?


Och jag är inte säker på att han verkligen gillar mig eller bara en flört. Ibland är det svårt att veta om en han är intresserad eller om han bara är ovanligt trevlig. En flirt innebär ju inte alltid ett blinkande öga eller en offensiv raggningsreplik. Hur vi förhåller oss till någon vi är intresserad av varierar en hel del, enligt forskning vid University of Kansas i USA. Så är han intresserad eller bara trevlig ? Använd dessa tecken för att veta säkert.


Vissa saker gör dig så säker på att någon gillar dig och andra kan vara så uppe i luften. Tecken är en rolig sak. Kan du berätta vad är vad? Hur navigerar du på subtila tips, tecken och signaler?


Om en kille hela tiden verkar upptagen när du försöker planera saker med honom är det en varningsklocka. Om han däremot gillar att göra planer med dig och inte bara använder ert umgänge som något att falla tillbaka på ifall hans polare bangar så är det ett gott tecken.

En kille som ger dig smeknamn innan har alldeles för bra självförtroende. Ju mer vi gillar er, desto mer nervösa blir vi. Han ”råkade” skicka fel. Spelar ingen roll om han flirtar. Det viktiga är att du sätter igång och gör något eftersom du är intresserad.


Se till bjuda hem honom på kaffe, och snacka lite. Ni har ju pratat förut, under glada trevliga miner, så det vore inget konstigt. Strunta i om det känns pinsamt. Bara gör det, han kommer garanterat svara JA. Det är skitsvårt att avgöra om han bara är trevlig eller mer intressera men ovanstående replikväxling KAN tolkas som att han avvisade din invit på ett extremt fint sätt.


Enda sättet att få veta utan att du gör bort dig (för ifall du bjuder ut honom direkt, och han nobbar dig, kanske du inte så gärna vill gå tillbaka dit?) är att ta honom på orden och komma dit ofta. Om han gör, då han kan bara tänka dig en vän också, betyder det inte att han gillar dig eller vill vara med dig, han är bara en generös kille i allmänhet. Men om han är snål runt sina vänner och bara betalar för sin egna grejer, och sedan han köper du en drink, då han gillar definitivt dig.


Gillar han mig mer än vän quiz. Me är en sida där du kan göra tester om nästan vad som hellst. Du kan också skapa ditt eget quiz.


Ibland så klickar det till ordentligt o andra gånger så blir det inte riktigt som man vill. Jag är bara och jag antar att jag är i beroende ställning mot honom eftersom han jobbar på mitt boende. Jag vill verkligen ligga med honom för det är typ n fantasi jag har att liggq med någon med så stor åldersskilnad. Jag har ganska dålig självkänsla periodvis och han har sagt att han gillar mig då. Om hen är intresserad av dig kommer hen att prata om dig, så är det bara.


Det betyder: Nej, det ”råkade” han inte. Du vet ju själv hur det är när man träffat någon man gillar – det tar inte lång tid innan du berättat allt om det för dina vänner. När du väl träffar hens vänner har de alltså förmodligen en ganska bra uppfattning om vem du är redan. Tills det händer, om du inte känner för att bara be honom själv, kan du försöka skanna hans beteende för några av följande tecken som visar dig om han är intresserad av dig eller inte.


Här kommer några tecken att hålla utkik efter för att få reda på om han är intresserad och gillar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg