torsdag 6 oktober 2016

Bra serier 2016

Marvels första Netflix- serie är med sin andra säsong ett ytterligare bevis på att Marvel fungerar bäst på TV. De nya karaktärerna, Punisher (Jon Bernthal – som blivit belönad med en egen spinoff- serie ) och Elektra (Elodie Yung), är fantastiska. Skapare: Glenn Kessler, Todd A. Streamingmarknadens framväxt fortsätter att explodera, och likaså gör antalet serier för oss att konsumera.


Vilken av dessa serier ser du fram emot mest?

Därför ska du titta: Detta var förra årets bästa serie , enligt undertecknad och flera miljoner andra tittare. Otrohetshistorien, som berättas ur olika perspektiv och vinklar, lyckades dessutom bli ännu bättre i säsong 2. En skildring av en och samma mordutredning men ur flera olika perspektiv. Serien ger en allt annat än vacker bild av hur det mångfacetterade rättssystemet i New York fungerar och hur livet ser ut för de åtalade, som i väntan på rättegång och dom, sitter inlåste på det ökända fängelset Rikers. Serien utspelar sig i en fattig framtid där varje 18-åring kallas in till ett test.


Tävlingen är oförutsägbar, konkurrensen stenhård och de åtta avsnitten i första säsongen mycket spännande. Det är också en höggradigt underhållande serie , tillverkad enligt konstens alla Hollywood-regler. Jag kan inte slita mig från den.

Det här är en serie där man fastnar för stämningen lika mycket som handlingen. Tredje säsongen har fått en del kritik men jag har sett hela och är nöjd med vad jag fick se. Drakar, white walkers – och Hodor.


Jag har kanske blivit hjärntvättad efter alla timmar i poddinspelning av ”Tronspelet” men ”Game of thrones” framstår alltmer som den perfekta serien. Drama, politik, fantasi – och monumental dystopi i en helt egen, intrikat uppbyggd värld. Blir dessutom bara bättre och bättre. De tio avsnitten handlar om det amerikanska E-kompaniet i Europa under andra världskriget.


Avsnitten är baserade på berättelser på intervjuer med veteraner från samma kompani. Tom Hanks och Steven Spielberg som producerat serien har tagit sig vissa konstnärliga friheter men slutresultatet är riktigt, riktigt bra. Netflix- serien The Crown handlar om Storbritanniens drottning Elizabeth II när hon precis har fyllt år, gift sig och blivit drottning för ett helt land.


I serien får vi följa med in i maktens korridorer på Westminster och Buckingham Palace. The Magicians Kategori: Drama, fantasy, skräck. Serien har ett mycket bra manus och många duktiga skådespelare som gör bra ifrån sig.


För mig tog det lite tid att komma in i seriens handling då tempot var högt redan från början. När man väl förstod handlingen var det dock bara att luta sig av och njuta av en väldigt välgjord serie. Precis som C More har några riktigt bra filmer, de har också några riktigt bra serie.

Men du är lite osäker på vilken serie du bör titta på dem, har jag här samlat de bästa serien på C Moreenligt mig. Har du inte redan en användare med C More, då kan du få det att prova gratis i dagar nu. Jag upptäckte serien för ett par veckor sen och efter dagar hade jag sett alla avsnitt, haha :) Aria, Spencer, Emily och Hanna var ett gäng tjejer som fördes samman av den väldigt sociala Alison. Allt är bra tills Alison mystiskt försvinner. Viaplay erbjuder serier på nätet för hela familjen.


Streama bra TV- serier online i hög kvalitet eller ladda ned till tablet eller mobil! Här listar vi riktigt bra serier på svenska Netflix, både gamla och nya serier – som du bara måste se! Netflix original betyder att serien producerats av Netflix och att du kan se alla säsonger på Netflix.


Att följa Francis Underwood i spelet bakom kulisserna i Vita huset har blivit en liten tradition. Netflix bestämt sig för att flytta min födelsedag till mars och jag längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg