fredag 13 september 2019

Reskompis australien

Hej jag är en tjej som tar studenten i sommar och skulle vilja resa efter det. Jag vill uppleva Australien och kanske även testa på att jobba där. Har inte riktigt en klar bild än, men jag är väldigt flexibel och öppen. Australien kan delas in i flera områden – västra Australien , norra territoriet, södra Australien , Queenslan New South Wales och Victoria.


Miljonstäderna och majoriteten av befolkningen finns i södra och västra delarna av landet, där klimatet är tempererat och mer behagligt.

Reskompis i Australien Postat år sedan. Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg. Drar iväg till Australien i september! Trött på detta land nu och känner att man måste göra nått med sitt liv, så tänkte jag ta mig en tur till Australien (eller rättar sagt vara borta ett tag) Skulle gärna vilja ha med mig en reskompis som man kan dela alla minnen med.


Sol och bad är inget för mig. På längre resor är jag gärna borta 3-veckor. Reser runt i egen regi.

Gärna lite udda resmål. Er arrangerad resa som jag är intresserad av är till Petra men det är en kortare resa. Ebba heter jag och är år gammal från Göteborg.


Ett resmål jag gärna skulle besöka är machu picchu annars är jag öppen för förslag. Söker någon tjej runt min. Här hittar du resesällskap till hela världen. Från september är det äntligen dags att ge sig iväg igen!


Men är självklart öppen för förslag. Eftersom att mina senaste ”Hitta en reskompis inlägg” har blivit så populära och efterfrågade och flera stycken utav er skrivit och berättat om nya vänner ni hittat och resor ni gjort så kan jag ju inte låta bli att göra detta en gång till. Här e en glad tjej som tänkt åka. Har du planer på att upptäcka världen men har ingen att resa tillsammans med?


Då har vi lösningen för dig! Med vår reskompis sida har du tillgång till alla som reser med GoXplore från Sverige, Finland och Norge. Tjao, har tänkt dra mig ner mot varmare.


Jobba om du har rätt visum.

Lönerna är oftast högre i Australien så det lönar sig snabbt. Ibland har hostels olika deals, typ gratis mat en viss veckodag eller billig mat för 1-dollar på fredagar. Utnyttja allt sånt, gratis är jättegott – speciellt om man backpackar! Här finns det reskompisar i alla åldrar och oavsett om du vill backpacka i Asien eller åka båt i Filippinerna så finns en reskompis för dig.


Travel forum inte sker i ett frekvent tempo så finns det ressugna människor även här. Vill du så kan du hitta en reskompis till såväl Oslo som. Jag befinner mig just nu i Australien dar jag har jobbat som Au Pair i snart månader i vackra South Australia.


Nu börjar dock detta ga mot sitt slut och jag sitter och planerar hur jag vill spendera mina sista månader i Australien. Hejsan jag är en glad tjej, som gillar att resa och nu planerar jag att resa till Australien , Nya Zeeland och kanske något mer land i Asien (Vietnamn Nepal?). Jag vill vara borta cirka två månader, minst en månad i australien och jobba lite.


Hade behövt en reskompis någon som är sugen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg