onsdag 23 maj 2018

Kk relation känslor

Kk relation känslor

Det börjar mer och mer likna en relation , trots att ni har sagt att ni bara är vänner med förmåner. Du erkänner det inte, men du har utvecklat känslor för din KK och hoppas innerligt att hen inte ligger med någon annan. Snart kommer hen väl inse att ni borde ta relationen till en mer seriös nivå, eller?


Så hur får man en kk - relation att funka utan att känslor väcks eller att vänskapen förstörs? Forskning har visat att det finns steg du bör följa för att klara av en kravlös sexrelation, och att det faktiskt inte funkar för alla på grund av våra gener som sätter grunden för hur vårt känsloliv ser ut. Singelkillen svarar: KK är förkortningen av det numera vedertagna sammansättningsordet ”knullkompis”. Det är ”knulla” och det är ”kompis” och det är inget mer.


Jag fungerar så att jag kan stänga av eventuella känslor jag skulle kunna få. Det kan vara så att personen man har en sexuell relation är någon man skulle kunna få känslor för om förutsättningarna är de rätta, men för att komma dit så måste man ge de känslorna fritt spelrum. För vad finns det egentligen för oskrivna regler när man har ett kk - relation – och vad ska man göra om man börjar får känslor ? Att ha sex utan känslor känns bara billigt meningslöst och ovärdigt.


Man vet aldrig när, eller om man får ha sex igen med personen och man kan inte utvecklas sexuellt med en kravlös relation , också sjukdomsriskerna på det. En slags stympning av en själv eftersom känslor blir ett tabu. Här är sju tecken som avslöjar att du börjar bli kär i din KK. Icke kk -Förhållanden kan vara så många olika slags, och se ut på så många olika sätt. Tydligen kan kk -förhållanden också vara så.


Tilläggas kan att jag haft flera kk - relationer under min singelperiod när jag behövde komma i fas med mig själv och hitta min nya plattform i livet. KK -förhållandet börjar som en oslagbar deal slutar det ofta i tårar eller bråk. Svartsjuka, dålig kommunikation och – det kanske allra vanligaste – att den ena partnerns känslor blir starkare än den andras är sådant som tyvärr kan göra en sådan relation till allt annat än okomplicerat sex. Hej kära Du, att vara KK med någon har sina för- och nackdelar och jag tror att det helt beror på orsaken till varför man vill ha en sådan relation. Får en känsla av att han är flörtig som sagt och det känns inte riktigt som en kk relation när man skriver sånt.


Kk relation känslor

Men jag kanske har fel. Jag märker nu att jag själv blir mer intresserad när han skriver sånt och ju mer vi träffas desto gosigare och mysigare har vi det. Därför jag aldrig haft en sådan.


KK - relation ställer stora krav. Det är alltför nära djupare känslor för att jag ska fixa det, eller rättare sagt se poängen med det. Skulle nog säga som de flesta andra, en långvarig KK relation fungerar inte utan nån sorts känslor från båda håll. Har ju även haft KK ´s enbart för sexets skull, men då har det ofta varit tjejer som jag efter några gånger blivit så trött på deras personlighet att jag mer eller mindre kastat ut dem ur lägenheten efter sexet.


Genom att han är hur gullig som helst och haft så intim närhet nu många gånger så har det slutat med att känslor har blandats in. Jag hade en jättefin kk för många år sedan. Vi hade definitivt romantiska känslor för varandra och han var alltid tillgänglig när jag ringde (även när han var i andra relationer fick jag reda på senare). Vi träffades av och till i åtta år men mer än kk blev det aldrig.


I mina kk - relationer har det varit männen som utvecklade kärlekskänslor, inte jag. Och det hjälpte inte hur tydlig jag än var med min inställning till relationen , båda kunde vara överens från början om att det var ett kompis-sex-förhållande, men sen blev det ändå känslotrassel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg